(C) Pressence Public Relations
112 punktów do planu zarządzania kryzysem [pdf, 1,5 MB]


 

Zaprenumeruj "Pressence Newsletter" - miesięcznik o public relations
 
 
Media Gapa - blog o relacjach z mediami, komunikacji kryzysowej i pisaniu informacji prasowych
 
EsPResso Quiz - Krótki, ale wcale nie taki łatwy quiz PR
Praktyczne porady ekspertów PR Praktyczne porady ekspertów PR


Radę, którą dajesz drugiemu,
zastosuj również do siebie.
- Mikołaj Gogol


Na masz czasu na szkolenie PR? Zastanawiasz się czy warto? A może potrzebujesz odpowiedzi już teraz?

Oto 150 praktycznych porad jakich udzieliliśmy na naszych szkoleniach public relations.

I. Współpraca z agencją PR

  1. Czy klient PR zawsze ma rację?
  2. Jak ożywić współpracę agencji PR z klientem?
  3. Czym się różni PR w branżach B2B i B2C?
  4. Jak poprawić konkurencyjność dzięki PR?
  5. Czy rozmiar się liczy w wyborze agencji PR?
  6. Jak przygotować udaną premierę produktu?
  7. Ile kosztuje PR?
  8. Co robić kiedy PR zawodzi?
  9. Co wziąć pod uwagę przygotowując nową kampanię PR?
  10. Jak zaplanować budżet PR?
  11. Jak odpowiadać na prośby o bezpłatne porady PR?
  12. Jak rozpoznać prawdziwego eksperta?
  13. O co pytać konsultanta PR przed podpisaniem umowy o współpracy?
  14. Ile powinienem wydać na public relations w przyszłym roku? Dodam, że nie jestem zadowolony z obecnych wyników PR.
  15. Jak często należy oceniać efektywność pracy agencji public relations, jakie są najlepsze metody i kiedy należy podjąć decyzję o zmianie agencji?

II. Współpraca z mediami

  1. Czy przygotowując się do wywiadu dla mediów mam zrobić listę wszystkich pytań jakie może zadać reporter?
  2. Co będzie jeżeli po szkoleniu medialnym pracownicy przejdą do konkurencji?
  3. Czy można zadawać reporterowi pytania w czasie wywiadu?
  4. Dlaczego nie należy spekulować w wywiadach dla mediów?
  5. Kiedy nie rozmawiać z reporterem?
  6. Kiedy mam do przekazania dwie wiadomości: dobra i złą, od której zacząć?
  7. Organizuję ciekawą imprezę dla klientów. Jak powiedzieć o tym mediom?
  8. Jakie są typowe błędy w kontaktach z mediami?
  9. Co zrobić kiedy nie wiem jak odpowiedzieć na pytanie reportera?
  10. Co robić kiedy media nas atakują?
  11. Jak najczęściej kontaktujesz się z reporterami? Wolisz telefon czy e-mail?
  12. Mówić czy nie mówić do dziennikarza po imieniu?
  13. Co robić kiedy reporter nie jest zainteresowany tematem?
  14. Co sądzisz o korzystaniu z notatek w telewizji?
  15. Kiedy "sprzedać" dziennikarzowi temat a kiedy wysłać informację prasową?
  16. Co mówić w wywiadzie kiedy firma ma złe wyniki?
  17. Chcę nagrać firmowe video, ale nie wypadam dobrze przed kamerą. Co robić?
  18. Czy można odpowiedzieć na pytanie dziennikarza: "Nie wiem." Jeśli tak, kiedy?
  19. Co szefowie powinni wiedzieć o szkoleniach medialnych, żeby zwiększyć ich skuteczność?
  20. Jak reagować na krytykę w mediach?
  21. Jak zakończyć rozmowę z dziennikarzem?
  22. Jak ocenić siebie po wywiadzie dla mediów?
  23. Czy można pisać szybciej i lepiej?
  24. Jak rozmawiać z reporterem, który nie grzeszy nadmiarem inteligencji?
  25. Jak pisać oświadczenia dla mediów?
  26. Czy mogę sobie pozwolić na krytykę dziennikarza?
  27. Jak wybierać najlepsze szkolenia medialne?
  28. Czy można rozmawiać z reporterem "nieoficjalnie"?
  29. Jak zapamiętać kluczowe komunikaty?
  30. Dlaczego dziennikarz czasem nie wykorzystuje żadnego słowa z tego, co powiedziałem? Czy to zawsze moja wina?
  31. Jak wygląda szkolenie medialne?
  32. Co zrobić, żeby być cytowanym przez media?
  33. Jak znaleźć w firmie tematy dla mediów?
  34. Jaka jest różnica pomiędzy podaniem mediom kluczowych faktów i przekazaniem głównego przesłania?
  35. Jak ocenić czy jestem dobrym słuchaczem?
  36. Jak przygotować się do wywiadu w radiu internetowym?
  37. Jak napisać prostą informację prasową?
  38. Jakie pytania mogę zadać dziennikarzowi przed wywiadem?

III. Zarządzanie sytuacją kryzysową

  1. Jaki styl zarządzania jest najbardziej skuteczny w sytuacji kryzysowej z pracownikami?
  2. Jakie cechy powinien mieć ekspert zarządzania sytuacją kryzysową?
  3. Kto zarządza symulacją kryzysową?
  4. Kto powinien znać szczegóły symulacji kryzysowej?
  5. Czego oczekują od siebie eksperci PR i prawnicy w zarządzaniu sytuacją kryzysową?
  6. Jakie są priorytety w zarządzaniu sytuacją kryzysową?
  7. Jaka jest rola języka ciała w sytuacji konfliktowej?
  8. Czy to prawda, że kobiety mniej kłamią?
  9. Kto jest ważniejszy w sytuacji kryzysowej – prawnik czy ekspert PR?
  10. Czy kryzys online jest groźniejszy od kryzysu tradycyjnego?
  11. Czy można rozwiązać każdy konflikt?
  12. Czy zespoły kryzysowe mają jakieś słabe strony?
  13. Czy w komunikacji kryzysowej obowiązuje absolutna transparentność?
  14. Jakie są symptomy kryzysowego stylu zarządzania firmą?
  15. Kiedy zatrudnić eksperta zarządzania kryzysem?
  16. Czy w pierwszych godzinach kryzysu należy komunikować się z mediami za pomocą pisemnych oświadczeń?
  17. Jak przygotować firmę do kryzysu?
  18. Czym różni się ryzyko czyste od spekulacyjnego?
  19. Jaka jest rola szefa zespołu kryzysowego? Jak powinien organizować jego pracę?
  20. Jak należy rozumieć ryzyko reputacyjne?
  21. Jak ćwiczyć podejmowanie decyzji w kryzysie?
  22. Co jest łatwiejsze: zarządzanie ryzykiem czy tłumaczenie się z błędów w ocenie zagrożenia?
  23. Czy bojkot produktów może być poważnym zagrożeniem dla firmy?
  24. Jak zmniejszyć podatność firmy na kryzys?

IV. Komunikacja w mediach społecznościowych

  1. Czy należy korzystać z jak największej liczby mediów społecznościowych?
  2. O co chodzi w strategii komunikacji w mediach społecznościowych?
  3. Jak sprawdzić prawdziwość profilu na Twitterze?
  4. Jak zwiększyć lojalność i zaangażowanie fanów w mediach społecznościowych?
  5. Co sądzisz o planowaniu i automatyzacji wpisów w mediach społecznościowych?
  6. Jak znaleźć prawdziwego eksperta mediów społecznościowych?
  7. Ile kosztuje ekspert mediów społecznościowych?
  8. Jak wyrobić nawyk blogowania?
  9. Jak korzystać z firmowego profilu na Twitterze?
  10. Jak zwiększyć popularność bloga?
  11. Jakimi kryteriami oceniasz jakość wpisu na swoim blogu? Kiedy uznajesz, że tekst nadaje się do publikacji? Co to znaczy "dobry" artykuł?
  12. Kto ma zarządzać komunikacją w mediach społecznościowych?
  13. Czy warto być na Google+?
  14. Czy w sytuacji kryzysowej należy wstrzymać wszystkie kampanie marketingowe prowadzone przez firmę w Internecie?
  15. Jak oceniać ryzyko w mediach społecznościowych?
  16. Jak reagować na krytyczne komentarze w mediach społecznościowych?
  17. Co jest bardziej skuteczne w polityce komunikacji w mediach społecznościowych: nakazy czy zakazy?
  18. Jak odróżnić kryzys od problemu w mediach społecznościowych?
  19. Kiedy usuwać krytyczne komentarze w mediach społecznościowych?
  20. Czy odpowiadać na anonimowe ataki w Internecie?
  21. Jak media społecznościowe zmieniają sposób udzielania wywiadu?
  22. Jaka powinna być pierwsza reakcja na kryzys online?
  23. Skąd brać pomysły na artykuły na blogu?
  24. Coraz częściej zdarza się, że blogerzy proszą o przysłanie im produktu do testowania i oceny. Czym mam się kierować przed decyzją o podjęciu współpracy?
  25. Jakie hasła wybierać do monitoringu online?
  26. Który serwis społecznościowy bardziej nadaje się do interesów: Facebook czy Twitter?
  27. Jak opracować politykę medialną w mediach społecznościowych?
  28. Ile słów powinien mieć idealny wpis na blogu?
  29. Jak rozpoznać eksperta zarządzania komunikacją online?
  30. Jak wybrać platformę do blogowania?
  31. Jak się zachować kiedy na prywatnym portalu w Internecie lub blogu pojawił się krytyczny wpis o naszej firmie?
  32. Jakie są Twoje ulubione narzędzia monitoringu Internetu?
  33. Jak zmierzyć stopień uzależnienia od mediów społecznościowych?
  34. Ile zainwestować w media społecznościowe? Od czego zacząć?
  35. Przymierzam się do prowadzenia bloga o public relations, ale nie wiem czy nie zaszkodzę sobie w pracy tym pisaniem. Co radzisz?
  36. Jak wykryć kłamstwo w Internecie?
  37. Jak działają i do czego służą listy na Twitterze (Twitter Lists)?
  38. Namawiam klienta do założenia konta na Twitterze, ale on twierdzi, że nie ma na to czasu. Jak go przekonać?

V. Prezentacje i wystąpienia publiczne

  1. Czy należy uczyć się tekstu wystąpienia na pamięć?
  2. Czy warto przygotowywać ogólne prezentacje?
  3. Jak nawiązać lepszy kontakt z publicznością przed prezentacją?
  4. Czy zawsze mam korzystać z PowerPointa w prezentacjach?
  5. Jak przygotować się do prezentacji?
  6. Co sądzisz o analogiach w prezentacjach i wystąpieniach publicznych?
  7. Jakich słów i wyrażeń unikać na początku i końcu prezentacji?
  8. Czym różni się przekonywanie od namawiania?
  9. Czy w wystąpieniu publicznym można żartować?
  10. Jak wybrać temat prezentacji?
  11. Jak rozpocząć wystąpienie publiczne?
  12. Wiem, że nie wypadam dobrze w głównej części prezentacji, ale rewelacyjnie czuję się w czasie pytań i odpowiedzi. Lubię odpowiadać na pytania z sali, bo mam wtedy lepszy kontakt z publicznością. Co poprawić?
  13. Jak się zachować w czasie prezentacji – chodzić po sali czy stać za mównicą?
  14. Jak przygotować się do prezentacji z tłumaczem?
  15. Co robić kiedy na prezentację w dużej sali przyjdzie mało osób?
  16. Jak przeprowadzić idealną prezentację?
  17. Jak konstruktywnie wykorzystać krytykę po prezentacji?
  18. Kiedy odrzucić ofertę wystąpienia publicznego?
  19. Jak dobierać cytaty w wystąpieniach publicznych?
  20. Jak zmniejszyć zdenerwowanie przed wystąpieniem publicznym?
  21. Jak sprawdzić czy jestem dobrym mówcą?
  22. Kiedy nie używać PowerPointa?
  23. Jak się przygotować do prezentacji?
  24. Na doroczną konferencję branżową mój bank zaprosił sławnego autora bestsellerowej książki. Wszyscy są podekscytowani: ekspert zdobył popularność dzięki częstym występom w telewizji. Jest jeden problem: widziałem jego wystąpienie na seminarium naukowym w zeszłym miesiącu – było śmiertelnie nudne. Co robić?
  25. Jak korzystać ze statystyk w prezentacjach?
  26. Jak kontrolować przebieg prezentacji? I jak tego nie robić?
  27. Nie mam oporów przed prezentacjami dla 5, 10 lub 30 osób, ale za żadne skarby nie chciałabym wypowiadać się przed grupą 50, 100 lub 300 słuchaczy. Czeka mnie pierwsze wystąpienie dla dużej grupy nowych klientów. Jak pokonać strach?
  28. Jaki jest najlepszy pomysł na podsumowanie wystąpienia publicznego lub prezentacji?
  29. Niektórzy bardzo wartościowi pracownicy mają paraliżująco wysoki poziom samokrytyki. Nie wierzą, że mogą się czegoś nauczyć na szkoleniach. Jak można ich "odblokować"?
  30. Jak zachować się kiedy podczas prezentacji ktoś z sali zadaje pytania kwestionujące wiedzę prelegenta?
  31. Na uczelni mamy ranking popularności wykładowców. Często ci sami wykładowcy otrzymują od studentów krańcowo rozbieżne oceny. Skąd takie różnice?
  32. Jak wykorzystać kamerę video do poprawy wystąpienia publicznego?
  33. Czy jest prosty i sprawdzony w praktyce test, który pomoże ocenić wartość prezentacji?
  34. Co jest ważniejsze: początek czy koniec prezentacji?
  35. Jak się zachować kiedy podczas prezentacji widzę, że ludzie zaczynają się nudzić?

Masz pytanie o PR? Zadzwoń do nas: 77 441 40 14 lub napisz: biuro@pressence.com.pl.


Jak Cię widzą, tak Cię piszą - Krótki audyt wizerunku |  Strona główna |  Newsletter |  Misja |  O Tobie |  O nas |  Nasza metoda |  Usługi |  Portfolio |  Warsztat |  Szkolenia |  Mam pytanie |  Czytelnia |  Lektury |  Chcesz PR? |  Twoje Info |  Jazda PRóbna |  Krótki kurs PR |  Test skuteczności rzecznika prasowego |  Test inteligencji kryzysowej |  Test skuteczności przekonywania |  Test jakości obsługi klienta |  Test jakości pracy agencji public relations |  Multicultural Quiz |  In English |  Kodeks etyki PR |  Linki |  Kontakt |  Mapa strony |  Polityka ochrony prywatności |  Zastrzeżenia prawne
Szkolenia PR |  112 PR |  Komunikacja kryzysowa |  Komunikacja kryzysowa w Internecie |  Trener medialny |  Szkolenia medialne |  Rzecznik prasowy |  Pressentacje

Twitter Facebook Google+ LinkedIn Pinterest GoldenLine YouTube
2000-2020 © Pressence Public Relations - Wszelkie prawa zastrzeżone