(C) Pressence Public Relations
112 punktów do planu zarządzania kryzysem [pdf, 1,5 MB]


 

Zaprenumeruj "Pressence Newsletter" - miesięcznik o public relations
 
 
Media Gapa - blog o relacjach z mediami, komunikacji kryzysowej i pisaniu informacji prasowych
 
EsPResso Quiz - Krótki, ale wcale nie taki łatwy quiz PR
Pressence PR - Pressence Newsletter











Mamy do zaoferowania bezpłatną prenumeratę biuletynu


"Pressence Newsletter"

Nasz magazyn dostępny jest tylko w Internecie (w formacie HTML).

Jesteśmy przekonani, że zainteresuje on każdego kto:

  1. dba o swój wizerunek, wiarygodność i dobre imię,
  2. pragnie więcej sprzedawać produktów lub usług,
  3. chce promować społecznie pożyteczną ideę.

Jeżeli w miesiącu masz czas na lekturę tylko jednego newslettera o PR, chcemy, żeby to był właśnie Pressence Newsletter.

OCHRONA PRYWATNOŚCI: Pressence Public Relations nie udostępni nikomu Twojego adresu e-mail. Koniec. Kropka.

Uwaga: Lektura Pressence Newsletter może nieodwracalnie zmienić Twoje myślenie o PR.





Zapraszamy do wypełnienia zgłoszenia. Tak, tak... Jeszcze jedna witryna WWW prosi Cię o imię, nazwisko i e-mail :-)

Podaj swoje dane, abyśmy mogli nawiązać współpracę:

Imię (imiona):*
Nazwisko:*
Adres e-mail:*
Powtórz adres e-mail:*
  Pola oznaczone * są obowiązkowe.
    

Szanujemy i chronimy Twoją prywatność.

Dziękujemy za wypełnienie formularza. Prosimy nacisnąć przycisk "Wysłanie informacji", aby przesłać formularz do Pressence Public Relations.

Wpis na listę subskrypcyjną rozumiemy jako zgodę na przesyłanie zamówionych informacji drogą elektroniczną zgodnie z zapisami Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z 18 lipca 2002 r. Dziennik Ustaw Nr 144 poz. 204.





Lubisz przyjemne niespodzianki?

Jeszcze dzisiaj otrzymasz 7 praktycznych prezentów:


  • "5 najtrudniejszych dziennikarskich pytań"
  • "10 pytań do reportera przed wywiadem"
  • "12 obiegowych opinii dziennikarzy o prezesach firm"
  • "15 potocznych opinii prezesów dużych firm o dziennikarzach"
  • "15 pytań, które zawsze zadają dziennikarze kiedy dzieje się coś złego"
  • "36 pytań czy jesteś przygotowany stawić czoło kryzysowi"
  • "99 powodów do wysłania informacji prasowej"




"Pressence Newsletter jest dla mnie bardzo przydatnym w codziennej pracy kompendium wiedzy z zakresu PR. Uważam, że jego najmocniejszym wyróżnikiem, oprócz treści jest forma. Jej zwięzłość świetnie systematyzuje obszar działań PR-owca, od najważniejszych do mniej znaczących.

Polecam lekturę Pressence Newsletter i życzę nam czytelnikom, abyśmy nigdy nie zostali wyróżnieni tytułem Media Gapa :)"

– Dorota Weres, PR Manager

"Wyróżnik Pressence Newsletter? Ciekawe przykłady z życia. Dogłębne analizy opisywanego problemu. Wskazówki, gdzie można sięgnąć po szczegółowe informacje, pogłębić wiedzę.

Myślę, że powinni go czytać też dziennikarze."

– Adam Pawlicki, Główny specjalista ds. PR, Stadion Śląski Sp. z o.o.

"Przyznam się bez bicia – Pressence Newsletter to jedyny newsletter, który ma to szczęście, że oprócz tego, że przychodzi na moją skrzynkę, jest czytany ;)

A czytam w wannie. Albo z dzieckiem na ręku. Albo czekając, aż się ziemniaki ugotują. Teksty są tak krótkie, że da się je ogarnąć w sytuacji, gdy nie można poświęcić uwagi czemuś bardziej skomplikowanemu. Można się zgadzać lub nie, ale poczytać zawsze fajnie."

– Renata Szczepocka, Szczecin

"Pressence Newsletter jest regularnie dostarczanym źródłem informacji, które wykorzystuję w codziennej pracy. Często jest inicjatorem kreatywnych pomysłów. Co więcej, jego lektura pozwala na chwilę odprężenia w czasie popołudniowej przerwy w pracy.

Polecam osobom zajmującym się PR oraz marketingiem – doskonała forma przekazu: lekko, na temat i z humorem."

– Magdalena Kraszewska, PR Manager

"Lubię czytać Pressence Newsletter, bo jest sympatyczny. Poza tym może dać inspirację do działania w konkretnych sprawach i wzmocnić nasze (rzeczników, piarowców) argumenty w rozmowach z szefami. Traktuję go także jako forum dyskusyjne, na którym można rozwiązywać pojawiające się problemy – to ważne."

– Violetta Ruszczewska, Biuro Prasowe Zarządu Województwa Opolskiego

"Mogę śmiało powiedzieć, że Pressence Newsletter to dla mnie niewyczerpana kopalnia pomysłów."

– Anna Branica, PR Manager, AdRem Software sp. z o.o. , Kraków

"Niech za cały mój komentarz do kilku przeczytanych numerów Pressence Newsletter posłuży fakt, że polecam go studentom wszystkich studiów podyplomowych PR, na których wykładam (m.in. SGH i UW)."

– Wiesław V. Uziębło, Public Relations Director, OLYMPUS Centrum Edukacji i Rozwoju Biznesu

"Jestem prenumeratorem Pressence Newsletter i muszę powiedzieć po lekturze 2-3 artykułów, że chowacie tam prawdziwe skarby. Ich atuty to zrozumiały, przemawiający do czytelnika język i konkrety."

– Witold Sokołowski, www.epr.pl

"Prenumeruję newsletter i polecam go znajomym – każdy kto przychodzi do nas do firmy (często na zlecenia) otrzymuje w pakiecie info o rejestracji :) Dobra robota."

– Arkadiusz Szczepański





W najnowszym numerze Pressence Newsletter (185 / 1 stycznia 2018) przeczytasz m.in.:


1. Komunikacja kryzysowa z perspektywy konsumenta

Komunikacja kryzysowa z perspektywy konsumenta

Żeby widzieć jasno,
wystarczy zmienić perspektywę.
– Antoine de Sainte-Exupery

W komunikacji kryzysowej częstym błędem jest skupienie się na własnych potrzebach (co chcemy i/lub możemy powiedzieć). Wiele firm, instytucji i organizacji myśli wtedy przede wszystkim o sobie.

W sytuacji kryzysowej priorytetem powinny być informacje ważne dla konsumentów – trzeba spojrzeć na kryzys oczami tych, którzy najdotkliwiej odczuli skutki kryzysowego zdarzenia.

Komunikacja zorientowana na potrzeby konsumentów

Zastanów się jakich informacji chcą i potrzebują klienci i inwestorzy. Zapytaj siebie: "Co możemy zrobić i powiedzieć, żeby przekonać ludzi, że robimy wszystko co w naszej mocy, żeby jak najszybciej naprawić problem?" Interesariusze oczekują uczciwości, odpowiedzialności i otwartej komunikacji.

Doświadczenie pokazuje, że większość negatywnych reakcji konsumentów bierze się poczucia lekceważenia (dlaczego nikt z nami nie rozmawia?) i niedoinformowania (dlaczego o wszystkim dowiadujemy się z mediów?). Aby tego uniknąć, systematycznie przekazuj konsumentom najnowsze wiadomości wykorzystując wszystkie dostępne media (własna strona WWW, firmowy blog, profile w mediach społecznościowych i media tradycyjne (prasa, radio i telewizja). [...]


2. Buduj relacje przed kryzysem

Buduj relacje przed kryzysem

Interesujemy się innymi,
kiedy oni interesują się nami.
– Publiliusz Syrus

Zastanawiałeś się z jakimi kryzysami może mieć do czynienia Twoja firma, instytucja lub organizacja?

Poświęć na to dwie lub trzy minuty i zapisz wszystkie scenariusze jakie przyjdą Ci do głowy. Powiedziałem: wszystkie.

Dobre przygotowanie kryzysowe zaczyna się od stworzenia listy możliwych wypadków. Najgorszy kryzys to ten, którego nie ma na Twojej liście (myślałeś, że to nie może się zdarzyć, prawda?). Dlatego nie wykluczaj niczego z góry.

Jednym z głównych działań przygotowujących do skutecznego zarządzania sytuacją kryzysową jest stworzenie sieci kontaktów z najważniejszymi organizacjami i zbudowanie z nimi dobrych relacji. Wolisz spotkać się z nimi zanim wydarzy się coś złego czy zaraz po wybuchu kryzysu kiedy każda minuta jest bezcenna? [...]


3. Wysokie koszty braku planu kryzysowego

Wysokie koszty braku planu kryzysowego

Wiele tracimy wskutek tego,
że przedwcześnie uznajemy coś za stracone.
– Johann Wolfgang von Goethe

Każda minuta kryzysu bez planu kryzysowego zwiększa szkody. Im później przystąpisz do rozwiązania problemu, tym dłużej przyjdzie czekać na pomyślny finał.

Im dłużej ludzie działają bez planu, tym więcej mogą popełnić błędów. Im dłużej nie wiedzą co robić, tym większe ryzyko eskalacji kryzysu. Co będzie na przykład jeśli polecenie ewakuacji pracowników z zagrożonego powodzią zakładu przyjdzie za późno?

Kryzysy przyciągają media. Relacje o kryzysowych zdarzeniach zwiększają zainteresowanie opinii publicznej, w tym klientów i konsumentów. Żadna firma nie chce usłyszeć pytań: "Dlaczego tak długo z tym czekaliście? Dlaczego to tak długo trwało? Dlaczego nie zrobiliście tego wcześniej?"

Spóźniona reakcja w sytuacji kryzysowej zwiększa straty materialne oraz niszczy reputację, zaufanie i relacje. Czasem prowadzi także do spraw sądowych. Odszkodowania za ewidentne zaniedbania i nieuzasadnioną zwłokę kosztują krocie.

Aby skutecznie ochronić lub odbudować reputację, firma musi nie tylko skutecznie uporać się z problemem, ale musi to zrobić szybko. [...]



Chcesz rzucić okiem na zestawienie stu najlepszych artykułów Pressence Newsletter? Kliknij tutaj.





"Faktycznie, pochwały materiałów Pressence Newsletter, które wyczytałam na jednym z portali nie są ani na jotę przesadzone. Bardzo interesujące teksty. I przydatne w codziennej pracy."

– Monika Mück, Ad rem Public Relations, Warszawa

"Za każdym razem, kiedy kolejny numer Pressence Newsletter trafia do mojej skrzynki mailowej, czuję się jakbym dostała bardzo cenny i miły prezent."

– Magdalena Krzemińska, tłumacz języka francuskiego, Legionowo

"Jak zwykle jest tam kilka tematów, które łatwo czyta się w wolnej chwili, albo "od deski do deski" – w porze relaksu. Sposób i forma czytania dowolna dzięki wygodnej konstrukcji pisma. Żadnych zbyt długich rozdziałów. Przyjemne czytanie o ważnych sprawach – tak najkrócej mogę określić to, co Pressence Newsletter ma w sobie."

– Grzegorz Kowal, Warszawa

"Wiele tekstów Pressence Newsletter i przytoczonych w nich przykładów jest wręcz genialnych do wykorzystania podczas wewnętrznych szkoleń. Pracownicy działu marketingu, project managerowie i ich asystenci także powinni coś wiedzieć o skutecznej komunikacji."

– Aneta Mitko, PR agencji interaktywnej digital One

"W zalewie spamu, nudnych informacji, źle napisanych artykułów, Pressence Newsletter wyróżnia się żywym, pełnym emocji językiem i ciekawymi artykułami. Piątka za całokształt. Za humor i odrobinę autoironii duży plus."

– Przemysław Surma, Kraków





Chcesz przeczytać wybrane artykuły z Archiwum Pressence Newsletter? Kliknij tutaj.

Co miesiąc będziesz otrzymywać najnowsze wydanie naszego biuletynu, a w nim specjalistyczne artykuły, fachowe komentarze, sprawdzone porady i praktyczne wskazówki jak:

  1. poprawić skuteczność swojej komunikacji,
  2. przekonująco rozmawiać z dziennikarzami,
  3. poprawić wizerunek i wzmocnić reputację.

I jeszcze ta fantastyczna oferta cenowa! Biuletyn jest bezpłatny :-)





3 powody dlaczego lepiej czytać Pressence Newsletter online:

  1. Nie ryzykujesz poplamienia palców tuszem drukarskim.
  2. Do czytania możesz dobrać dowolny podkład muzyczny.
  3. Drzewa w lasach tropikalnych codziennie chwalą Ciebie (i nas) za empatię i inteligencję.

Prosimy tylko o Twoje imię, nazwisko i adres e-mail. To uczciwa oferta w zamian za kapitał wiedzy i doświadczenia, który dajemy do Twojej dyspozycji.





"Hmmm, czemu czytam Pressence Newsletter??? Po prostu mnie "wciągnął", a że pracuję jako marketing manager pewnego miesięcznika korzystam z Pańskich sugestii. Muszę przyznać, że są one trafne i przydają mi się w mojej szalonej pracy!!!"

– Jolanta Zbieg, Warszawa

"Wielką radość sprawia mi czytanie Pressence Newsletter, a także artykułów archiwalnych. Znakomity język, łatwo przyswajalny i zrozumiały. Fantastyczny dobór przykładów."

– Andrzej Nowak, asystent EURES, Powiatowy Urząd Pracy, Bytom

"Dlaczego prenumeruję Pressence Newsletter? Bo jest rewelacyjny. Czyta się go łatwo, szybko i przyjemnie, a przy tym dostarcza nie tylko dobrze rozumianej czystej rozrywki – zawsze znajdę temat, który zmusi moje oporne zwoje mózgowe do refleksji."

– Agnieszka Jóźwiak, Łódź

"Bardzo cenię sobie materiały Pressence Newsletter, choć jego odbiorcą jestem od niedawna. Od czasu do czasu wykorzystuję je m.in. ze studentami przy okazji moich epizodów dydaktycznych."

– Mieszko Czarnecki, rzecznik prasowy/asystent rektora, Zachodniopomorska Szkoła Biznesu, Szczecin

"Bardzo chętnie zerkam, tym bardziej, że od niedawna prowadzę własną działalność PR i głowę mam zawsze pełną pytań."

– Barbara Hernas, Warszawa





Pressence Newsletter jest wysyłany TYLKO do tych, którzy wypełnili zgłoszenie prenumeraty – czytelników, przyjaciół, klientów i kilku konkurencyjnych agencji PR :-)

Zapraszamy do wypełnienia zgłoszenia. Podaj swoje dane, abyśmy mogli nawiązać współpracę:

Imię (imiona):*
Nazwisko:*
Adres e-mail:*
Powtórz adres e-mail:*
  Pola oznaczone * są obowiązkowe.
    

Szanujemy i chronimy Twoją prywatność.


Dziękujemy za wypełnienie formularza. Prosimy nacisnąć przycisk "Wysłanie informacji", aby przesłać formularz do Pressence Public Relations.

W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrypcji (o nic nie będziemy pytać), choć nie przychodzi nam teraz do głowy żadne rozsądne wytłumaczenie dlaczego chciałbyś to zrobić.





Odniosłeś sukces w public relations? Zrobiłeś coś niezwykłego?

Poszukujemy ciekawych tematów o Twoich sukcesach w PR. Zamierzamy opisać najciekawsze w naszym biuletynie.

Napisz do nas na adres: newsletter@pressence.com.pl.


Jak Cię widzą, tak Cię piszą - Krótki audyt wizerunku |  Strona główna |  Newsletter |  Misja |  O Tobie |  O nas |  Nasza metoda |  Usługi |  Portfolio |  Warsztat |  Szkolenia |  Mam pytanie |  Czytelnia |  Lektury |  Chcesz PR? |  Twoje Info |  Jazda PRóbna |  Krótki kurs PR |  Test skuteczności rzecznika prasowego |  Test inteligencji kryzysowej |  Test skuteczności przekonywania |  Test jakości obsługi klienta |  Test jakości pracy agencji public relations |  Multicultural Quiz |  In English |  Kodeks etyki PR |  Linki |  Kontakt |  Mapa strony |  Polityka ochrony prywatności |  Zastrzeżenia prawne
Szkolenia PR |  Ekspert medialny |  112 PR |  Kryzys online |  Trener medialny |  Szkolenia medialne |  Rzecznik prasowy |  Pressentacje

Twitter Facebook Google+ LinkedIn Pinterest GoldenLine YouTube
2000-2017 © Pressence Public Relations - Wszelkie prawa zastrzeżone