(C) Pressence Public Relations
112 punktów do planu zarządzania kryzysem [pdf, 1,5 MB]


 

Zaprenumeruj "Pressence Newsletter" - miesięcznik o public relations
 
 
Media Gapa - blog o relacjach z mediami, komunikacji kryzysowej i pisaniu informacji prasowych
 
EsPResso Quiz - Krótki, ale wcale nie taki łatwy quiz PR
Podstawowe usługi








Tu jesteś » Strona główna » Główne usługi » Treningi medialne » 4 cechy wywiadu urzędowego



4 cechy wywiadu urzędowego

1. Nagranie
  • Nagrywaj wywiady dla własnego bezpieczeństwa. To jedyna skuteczna metoda ochrony przed nierzetelnym dziennikarzem i tendencyjnymi cytatami.
  • Wysłuchanie wywiadu pozwoli Ci doskonalić umiejętność rozmowy z dziennikarzem.
2. Przygotowanie
  • Poznaj potrzeby dziennikarza. Upewnij się zawczasu, że dobrze zrozumiałeś temat wywiadu, jego najważniejsze tezy, długość i czas emisji.
  • Przygotuj trzy najważniejsze myśli, które pragniesz przekazać podczas rozmowy. Najlepiej, jeśli będą one poparte przykładami z Twojej działalności lub Twojej organizacji. Przedstaw je na początku rozmowy. Skoncentruj się na informacjach jakie chcesz przekazać - nie na rozmówcy lub środku przekazu.
  • Ćwicz prezentowanie swoich myśli w krótkich sugestywnych zdaniach. Ułatwi to dziennikarzowi opracowanie wywiadu i wybranie najcelniejszych cytatów.
  • Przewiduj trudne pytania. Formułuj odpowiedź tak, by przedstawiała pozytywne podejście do problemu zamiast bierną reakcję na negatywny wydźwięk pytania.
  • Używaj języka zrozumiałego dla odbiorcy Twoich słów (telewidza, słuchacza, czytelnika). Mów poprawną polszczyzną, używaj plastycznego języka. Nie używaj zwrotów w rodzaju: "na bazie", "funkcjonuje", "w temacie", "w ramach" itp.
3. Taktyka
  • Prezentuj swoje poglądy krótko i dobitnie. Używaj obrazowych określeń i soczystego języka. Najprawdopodobniej nie będziesz miał czasu na długi wywód zakończony pointą.
  • Odpowiadaj na pytania, ale nie bądź ich zakładnikiem. Analizuj pytania pod kątem ich przydatności dla Twoich celów. Szukaj połączeń z planem wypowiedzi poprzez takie wyrażenia jak "Spójrzmy na to z perspektywy..." lub "Proszę pozwolić mi umieścić to w innym kontekście...".
  • Słuchaj uważnie. Śmiało proś dziennikarza o wyjaśnienie, jeśli nie rozumiesz pytania. Możesz zadać własne pytanie, na przykład "Czy mam rozumieć, że ... czy ...?"
  • Nie bój się ciszy. Odpowiedz na pytanie i czekaj na następne. Wykorzystaj ten moment na skupienie się nad dalszym ciągiem.
4. Kontrola
  • Pokaż, że jesteś pewny swoich racji.
  • Mów z przekonaniem.
  • Uzasadniaj swoje poglądy.
  • Używaj barwnego języka.
  • Unikaj oficjalności.


6 metod odpowiedzi na trudne pytania


Jak Cię widzą, tak Cię piszą - Krótki audyt wizerunku |  Strona główna |  Newsletter |  Misja |  O Tobie |  O nas |  Nasza metoda |  Usługi |  Portfolio |  Warsztat |  Szkolenia |  Mam pytanie |  Czytelnia |  Lektury |  Chcesz PR? |  Twoje Info |  Jazda PRóbna |  Krótki kurs PR |  Test skuteczności rzecznika prasowego |  Test inteligencji kryzysowej |  Test skuteczności przekonywania |  Test jakości obsługi klienta |  Test jakości pracy agencji public relations |  Multicultural Quiz |  In English |  Kodeks etyki PR |  Linki |  Kontakt |  Mapa strony |  Polityka ochrony prywatności |  Zastrzeżenia prawne
Szkolenia PR |  112 PR |  Komunikacja kryzysowa |  Komunikacja kryzysowa w Internecie |  Trener medialny |  Szkolenia medialne |  Rzecznik prasowy |  Pressentacje

Twitter Facebook Google+ LinkedIn Pinterest GoldenLine YouTube
2000-2020 © Pressence Public Relations - Wszelkie prawa zastrzeżone