(C) Pressence Public Relations |
Tu jesteś » Strona główna » Warsztat » Jak wybrać agencję public relations » Test jakości pracy agencji public relations Test jakości pracy agencji public relationsOcena jakości pracy wykonanej dla klientów należy do najtrudniejszych zadań agencji PR. Oto trzy największe wyzwania:
Większość agencji public relations stosuje formalne procedury służące ocenie relacji z klientami. Służą temu regularne spotkania i coroczne badania ankietowe inicjowane przez agencję. Kto i jak ocenia Zazwyczaj to agencja przygotowuje narzędzie pomiaru (na przykład ankietę), ale nie zawsze. Niektórzy klienci korzystają z własnych narzędzi oceny. Liczy się przede wszystkim to czy klient rozumie potrzebę i wartość takiej oceny. I większość nie ma z tym kłopotu. Częstotliwość oceny efektywności i wzajemnej satysfakcji ze współpracy klienta z agencją PR zależy od zaangażowanych środków – im większy budżet, tym większe ryzyko. Niektóre firmy oceniają klientów raz w roku, inne raz na dwa lata, jeszcze inne kwartalnie lub miesięcznie. Analiza i diagnostyka przybiera jedną z dwóch form: 1. rozmowa klienta z przedstawicielem agencji niezaangażowanym w codzienną współpracę, lub 2. test wypełniany przez klienta i następnie omawiany w czasie spotkania z reprezentantem współpracującej agencji. W obydwu przypadkach chodzi o szczerą i otwartą wymianę spostrzeżeń i opinii na następujące tematy: pracownicy agencji obsługujący klienta, budżet, wzajemna komunikacja, kreatywność, etyka, współpraca z innymi wydziałami klienta (marketing, dział sprzedaży, dział prawny, informatyka), znajomość klienta i jego branży, pomiar efektów, realizacja programu/projektu PR, współpraca w sytuacjach kryzysowych. Efektem oceny jest zestaw wniosków, zaleceń i działań, które powinna podjąć agencja albo sama albo we współpracy z klientem. Ankieta Jedną z prostszych i bardzo efektywnych metod jest ankieta wypełniana przez klienta. Wykorzystaj tę ankietę do oceny czy pracująca dla Ciebie agencja PR realizuje Twoje potrzeby zgodnie z oczekiwaniami. Jeżeli nie znasz odpowiedzi na jakieś pytanie, radzę nie zgadywać tylko sprawdzić stan faktyczny. Na koniec znajdziesz punktację z komentarzem. 1. Czy agencja PR nie rozumie i nie akceptuje Twoich wartości i priorytetów biznesowych? TAK _____ NIE _____ 2. Czy agencja przystępuje do realizacji nowego projektu bez oceny i pomiaru sytuacji wyjściowej? TAK _____ NIE _____ 3. Czy znajdujesz błędy rzeczowe w informacjach prasowych przygotowanych przez agencję? TAK _____ NIE _____ 4. Czy informacje prasowe przygotowane przez agencję są nie na temat i trudno zrozumieć o co chodzi? TAK _____ NIE _____ 5. Czy agencja uważa, że kontakty z mediami polegają wyłącznie na wysyłaniu informacji prasowych i nie korzysta z bardziej twórczych metod zdobycia zainteresowania mediów? TAK _____ NIE _____ 6. Czy przedstawiciele agencji mylą w korespondencji i kontaktach bezpośrednich nazwiska ważnych osób w Twojej organizacji? TAK _____ NIE _____ 7. Przyjrzyj się liście kontaktów medialnych wykorzystywanej przez agencję do wysyłki informacji prasowych (nie chodzi o nazwiska dziennikarzy, ale tytuły redakcji). Czy są tam adresy źle dobrane do profilu Twojej organizacji lub gazety i czasopisma, które już nie istnieją? TAK _____ NIE _____ 8. Czy pracownicy agencji, którzy kontaktują się z mediami w Twoim imieniu mają zbyt skromną wiedzę o tym, czym się zajmujesz? TAK _____ NIE _____ 9. Czy agencja zorganizowała kiedyś spotkanie z dziennikarzem, który sprawiał wrażenie nieprzygotowanego do rozmowy lub niezainteresowanego tematem? TAK _____ NIE _____ 10. Czy agencja nie potrafi szybko wychwycić krytycznych informacji o Twojej firmie w mediach, w tym także w Internecie? TAK _____ NIE _____ 11. Czy pracownicy agencji nie korzystają regularnie z serwisów społecznościowych, na przykład Twitter, Facebook, LinkedIn, itp.? TAK _____ NIE _____ 12. Czy agencja nie prowadzi ciekawego firmowego bloga o public relations? TAK _____ NIE _____ 13. Czy osoba wyznaczona przez agencję do kontaktów z Twoją organizacją zmieniała się w ciągu ostatnich 12 miesięcy więcej niż jeden raz? TAK _____ NIE _____ 14. Czy osoba wyznaczona przez agencję do kontaktów z Twoją firmą sprawia wrażenie niedoświadczonej i źle przygotowanej do tej pracy? TAK _____ NIE _____ 15. Czy zdarzyło się, że dziennikarz skarżył się na pracownika agencji? TAK _____ NIE _____ 16. Czy agencja nie prowadzi szkoleń medialnych lub nie współpracuje z doświadczonymi trenerami medialnymi? TAK _____ NIE _____ 17. Czy agencja wyrywkowo i nieregularnie informuje Ciebie o postępie prac nad zleconym projektem PR? TAK _____ NIE _____ 18. Czy agencja nie dotrzymuje terminów lub sprawia wrażenie, że robi wszystko w ostatniej chwili? TAK _____ NIE _____ 19. Czy miesięczne raporty z wykonanej pracy są niezgodne z tym, co agencja rzeczywiście zrobiła w tym okresie? TAK _____ NIE _____ 20. Czy faktury agencji za wykonaną pracę są niezrozumiałe i nie wiesz dokładnie za co płacisz? TAK _____ NIE _____ Sprawdźmy teraz jaki masz wynik. Za każde NIE dodaj jeden punkt. Wynik i komentarz: 17-20: Masz znakomite relacje z pracującą dla Ciebie agencją PR. Niemniej, radzę omówić z agencją punkty, na które odpowiedziałeś TAK. To oczyści atmosferę i podniesie standard współpracy. 13-16: Na pewno kilka rzeczy można poprawić. Lepsze to od kłopotliwego szukania nowej agencji. Zdobądź się na szczerą rozmowę o tym z czego nie jesteś zadowolony i wysłuchaj propozycji naprawy. Jeżeli dostrzeżesz mobilizację i przypływ pozytywnej energii, daj agencji dwa lub trzy miesiące na poprawę. Potem powtórz ten test. 0-12: Honorarium dla agencji public relations wpisz po stronie kosztów, nie inwestycji. Nie masz zaufania do agencji, bo jej pracownicy nie dają z siebie wszystkiego, co najlepsze. Czas na zmianę. |
|||||||||||||||||||||||||||||
Jak Cię widzą, tak Cię piszą - Krótki audyt wizerunku |
Strona główna |
Newsletter |
Misja |
O Tobie |
O nas |
Nasza metoda |
Usługi |
Portfolio |
Warsztat |
Szkolenia |
Mam pytanie |
Czytelnia |
Lektury |
Chcesz PR? |
Twoje Info |
Jazda PRóbna |
Krótki kurs PR |
Test skuteczności rzecznika prasowego |
Test inteligencji kryzysowej |
Test skuteczności przekonywania |
Test jakości obsługi klienta |
Test jakości pracy agencji public relations |
Multicultural Quiz |
In English |
Kodeks etyki PR |
Linki |
Kontakt | 
Mapa strony | 
Polityka ochrony prywatności |
Zastrzeżenia prawne
Szkolenia PR |
112 PR |
Komunikacja kryzysowa |
Komunikacja kryzysowa w Internecie |
Trener medialny |
Szkolenia medialne |
Rzecznik prasowy |
Pressentacje
2000-2020 © Pressence Public Relations - Wszelkie prawa zastrzeżone |