(C) Pressence Public Relations
112 punktów do planu zarządzania kryzysem [pdf, 1,5 MB]


 

Zaprenumeruj "Pressence Newsletter" - miesięcznik o public relations
 
 
Media Gapa - blog o relacjach z mediami, komunikacji kryzysowej i pisaniu informacji prasowych
 
EsPResso Quiz - Krótki, ale wcale nie taki łatwy quiz PR
Porady ekspertów zarządzania sytuacją kryzysową








Tu jesteś » Strona główna » Szkolenia » Porady ekspertów zarządzania sytuacją kryzysową



Zarządzanie sytuacją kryzysową jest kluczową funkcją każdej organizacji. Porażka w zarządzaniu kryzysowym może przynieść poważne szkody interesariuszom, nadszarpnąć finansowe aktywa organizacji lub nawet je zrujnować.

W zespole zarządzania sytuacją kryzysową zawsze powinno być miejsce dla doświadczonego praktyka PR.

Oto co radzą ci, którzy przeszli przez co najmniej jeden kryzys...

1. "Dzisiaj Twoja reputacja w dużej mierze zależy od tego, co mówią o Tobie w Internecie."

– rzecznik prasowy w spółce giełdowej, 7 lat doświadczenia w public relations

2. "Obecność na miejscu kryzysowego zdarzenia (rolnik na polu kukurydzy nagrywający smartfonem katastrofę statku kosmicznego) jest ważniejsza od tego, gdzie jest ekspert (reporter TVP przed siedzibą Polskiej Agencji Kosmicznej). Postaraj się dotrzeć na miejsce kryzysu (awaria, wypadek lub katastrofa) przed mediami."

– konsultant PR, 10 lat doświadczenia w public relations

3. "Nazywaj rzeczy po imieniu. Pożar to pożar a nie "szybki i niekontrolowany wzrost temperatury"."

– asystent wojewody, 3 lata doświadczenia w bezpośrednich kontaktach z mediami

4. "Przygotuj się do zarządzania sytuacją kryzysową przed pierwszym telefonem od reporterów – kiedy media jeszcze nie wiedzą, że masz problem."

– rzecznik prasowy firmy komputerowej, 8 lat doświadczenia w public relations

5. "Bez aktywnego wsparcia strategii zarządzania kryzysem przez najważniejsze osoby w firmie żadne działanie antykryzysowe nie odniesie pozytywnego skutku. Zawsze staraj się przekonać do planu kryzysowego szefa organizacji. To Twój sojusznik nr 1."

– konsultant public relations, 20 lat doświadczenia w komunikacji marketingowej

6. "W pierwszym oświadczeniu dla mediów powiedz, że wiesz co się stało (jeśli wiesz), zajmujesz się rozwiązaniem problemu i będziesz na bieżąco informował o nowych faktach."

– kierownik biura prasowego w urzędzie miejskim, 13 lat doświadczenia w komunikacji społecznej

7. "Buduj relacje z mediami na długo przed pierwszym kryzysem. Kiedy zaczynałam pracę w public relations nie znałam osobiście żadnego dziennikarza. Dziś znam wszystkich z mojej listy mediów."

– kierowniczka działu marketingu w wydawnictwie, 5 lat doświadczenia w public relations

8. "W sytuacji kryzysowej dziennikarze, z którymi spędziłeś tyle czasu na przyjęciach, nagle zamieniają się w zimne i bezlitosne hieny. Komunikacja z mediami w kryzysie to skomplikowana układanka, w której dobre relacje z dziennikarzami są tylko jednym z jej elementów."

– kierownik działu public relations w firmie odzieżowej, 3 lata doświadczenia w public relations

9. "Starosta, który krzyczy do słuchawki, że absolutnie panuje nad sytuacją, pokazuje, że jest dokładnie na opak."

– konsultant public relations, 4 lata doświadczenia w zarządzaniu kryzysem w administracji państwowej

10. "Pracownik może powiedzieć coś głupiego na Twitterze, niezadowolony klient chce Ci zaszkodzić na Facebooku, konkurencja po cichu rozpuszcza niebezpieczne plotki. Komunikacja kryzysowa w erze mediów społecznościowych musi być szybka, zwięzła i rzeczowa."

– specjalistka ds. kontaktów z mediami w spółce gminnej, 5 lat doświadczenia w public relations

11. "Przeprowadź szkolenie medialne dla grupy osób. Jednoosobowe zarządzanie kryzysem jest nieskuteczne, bo nie można być jednocześnie w kilku miejscach. Przeszkolenie wybranej grupy kluczowych pracowników zapewnia spójną komunikację we wszystkich fazach cyklu kryzysowego."

– specjalista ds. komunikacji z mediami w administracji publicznej, 13 lat doświadczenia w public relations

12. "Czyny mówią więcej niż słowa. Jeżeli klient nie ma zamiaru niezwłocznie rozwiązać problem i przystąpić do odbudowy wizerunku, nikt nie okaże mu odrobiny zaufania i lepiej z miejsca odrzucić jego ofertę współpracy."

– konsultant public relations, 3 lata doświadczenia w strategicznym zarządzaniu kryzysem

13. "Kryzysy jak nieszczęścia – chodzą parami. Albo są wynikiem splotu kilku negatywnych zdarzeń albo same wywołują serię przykrych zdarzeń pozornie niezwiązanych ze sobą."

– rzecznik prasowy szpitala, 10 lat doświadczenia w komunikacji z mediami

14. "Wszystko co powiesz i zrobisz może być wykorzystane przeciwko Tobie przez opinię publiczną."

– polityk, 13 lat doświadczenia w polityce

15. "Nie traktuj ataków dziennikarzy osobiście."

– szef firmy budowlanej, 23 lata doświadczenia w kierowaniu prywatną firmą

16. "Kiedy masz wrażenie, że nikt Ciebie nie widzi i nikt nie słucha, to znaczy, że jesteś obserwowany i słuchany."

– policjant na emeryturze, 9 lat doświadczenia w wydziale ds. zwalczania przestępczości zorganizowanej

17. "W zespole zarządzającym kryzysem nie ma miejsca dla gwiazd czekających na swoje 5 minut, żeby pokazać się w głównych wydaniach dzienników."

– dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w międzynarodowym banku, 3 lata doświadczenia w komunikacji marketingowej

18. "Kryzysem nie można skutecznie zarządzać za pomocą komunikatów prasowych."

– rzecznik prasowy spółki giełdowej, 7 lat doświadczenia w public relations

19. "W sytuacji kryzysowej unikaj wydawania oświadczeń i komunikatów, których treść nie zgadza się z tym, co mówią instytucje rządowe."

– prawnik, 18 lat doświadczenia w samorządzie

20. "To, co się wydarzy w najgorszym kryzysie na pewno nie będzie na pierwszym miejscu Twojej listy scenariuszy kryzysowych."

– dyrektor ds. komunikacji kryzysowej, 8 lat doświadczenia w zarządzaniu komunikacją kryzysową

Jesteś konsultantem public relations? Spotkałeś się z zaskakującą lub niezrozumiałą reakcją w zarządzaniu sytuacją kryzysową?

Napisz do nas: biuro@pressence.com.pl.


Jak Cię widzą, tak Cię piszą - Krótki audyt wizerunku |  Strona główna |  Newsletter |  Misja |  O Tobie |  O nas |  Nasza metoda |  Usługi |  Portfolio |  Warsztat |  Szkolenia |  Mam pytanie |  Czytelnia |  Lektury |  Chcesz PR? |  Twoje Info |  Jazda PRóbna |  Krótki kurs PR |  Test skuteczności rzecznika prasowego |  Test inteligencji kryzysowej |  Test skuteczności przekonywania |  Test jakości obsługi klienta |  Test jakości pracy agencji public relations |  Multicultural Quiz |  In English |  Kodeks etyki PR |  Linki |  Kontakt |  Mapa strony |  Polityka ochrony prywatności |  Zastrzeżenia prawne
Szkolenia PR |  112 PR |  Komunikacja kryzysowa |  Komunikacja kryzysowa w Internecie |  Trener medialny |  Szkolenia medialne |  Rzecznik prasowy |  Pressentacje

Twitter Facebook Google+ LinkedIn Pinterest GoldenLine YouTube
2000-2020 © Pressence Public Relations - Wszelkie prawa zastrzeżone