(C) Pressence Public Relations
112 punktów do planu zarządzania kryzysem [pdf, 1,5 MB]


 

Zaprenumeruj "Pressence Newsletter" - miesięcznik o public relations
 
 
Media Gapa - blog o relacjach z mediami, komunikacji kryzysowej i pisaniu informacji prasowych
 
EsPResso Quiz - Krótki, ale wcale nie taki łatwy quiz PR
Szkolenia












Oto przykładowe ćwiczenie ze szkolenia medialnego dla pracowników firm telekomunikacyjnych.


Firma telekomunikacyjna została oskarżona przez wpływową gazetę o stosowanie "barbarzyńskich" metod sprzedaży telefonów komórkowych. Zarząd firmy organizuje konferencję prasową, na której odpowie na pytania dziennikarzy w celu przedstawienia swoich racji i obrony reputacji firmy.

Zarząd

Twoim celem jest obrona reputacji firmy i przekonanie dziennikarzy, że stosowane metody sprzedaży są zgodne z przyjętymi normami etycznymi. Poniższe informacje pomogą Ci odeprzeć zarzuty mediów.

  1. Strategia marketingowa skupia się na ludziach starszych (powyżej 60 roku życia). Badania wykazały, że telefon komórkowy może im uratować życie (nagła choroba, wypadek, rabunek, itp). Sprzedawcy dzwonią zazwyczaj wieczorami, kiedy najłatwiej zastać ludzi w domu.
  2. Sprzedawcy oferują najtańszy abonament 25 PLN za najprostszy model telefonu. Inne abonamenty są dużo droższe, gdyż mają więcej funkcji. Klienci muszą dopłacić, jeżeli chcą kupić model z funkcją wzmacniania dźwięku.
  3. Sprzedawcy są zachęcani do proponowania klientom akcesoriów (skórzane futerały, paski, torby, itp).
  4. Za specjalną opłatą można dopasować telefon do indywidualnych potrzeb, na przykład, wprowadzenie do pamięci często wybieranych numerów.
  5. Sprzedawcy wysyłają klientom telefony natychmiast po złożeniu zamówienia.
  6. Firma zatrudnia najlepszych sprzedawców. Dba o szkolenia. Stale motywuje do większej sprzedaży. Wszyscy są ambitni, entuzjastycznie nastawieni do pracy i pełni zapału. To prawda, że czasami ponosi ich młodzieńcza werwa!

Dziennikarze

Czytelnicy skarżą się na "barbarzyńskie" metody sprzedawców firmy telekomunikacyjnej. Skargi dotyczą sprzedaży telefonów komórkowych.

Wykorzystaj poniższe informacje, aby poznać stosowane metody. Zasugeruj finansowane zadośćuczynienie dla niezadowolonych klientów.

Oto na co uskarżają się klienci:

  1. Sprzedawcy celowo dzwonią do starszych osób, bo wiedzą, że są one mniej odporne na agresywne formy sprzedaży.
  2. Sprzedawcy dzwonią wieczorami, bo wtedy ludzie są zmęczeni i bardziej podatni na perswazję.
  3. Sprzedawcy podstępnie wypytują o numery kart kredytowych.
  4. Sprzedawcy informują, że najtańszy abonament kosztuje 25 PLN, ale rachunki są na wyższe kwoty.
  5. Sprzedawcy usilnie namawiają do kupna dodatków, których klienci sobie nie życzą (skórzane futerały, paski, torby, itp).
  6. Sprzedawcy wysyłają telefony z rachunkami zanim klient podejmie decyzję.
  7. Sprzedawcy mają w zwyczaju wysyłać najdroższe i najbardziej ekskluzywne modele.
  8. Sprzedawcy zapewniają, że w każdej chwili można telefonicznie zrezygnować z kupna aparatu, ale dodzwonienie się do firmy to marzenie "ściętej głowy".

Konferencja prasowa jest rejestrowana na video i następnie szczegółowo omawiana.


Jak Cię widzą, tak Cię piszą - Krótki audyt wizerunku |  Strona główna |  Newsletter |  Misja |  O Tobie |  O nas |  Nasza metoda |  Usługi |  Portfolio |  Warsztat |  Szkolenia |  Mam pytanie |  Czytelnia |  Lektury |  Chcesz PR? |  Twoje Info |  Jazda PRóbna |  Krótki kurs PR |  Test skuteczności rzecznika prasowego |  Test inteligencji kryzysowej |  Test skuteczności przekonywania |  Test jakości obsługi klienta |  Test jakości pracy agencji public relations |  Multicultural Quiz |  In English |  Kodeks etyki PR |  Linki |  Kontakt |  Mapa strony |  Polityka ochrony prywatności |  Zastrzeżenia prawne
Szkolenia PR |  112 PR |  Komunikacja kryzysowa |  Komunikacja kryzysowa w Internecie |  Trener medialny |  Szkolenia medialne |  Rzecznik prasowy |  Pressentacje

Twitter Facebook Google+ LinkedIn Pinterest GoldenLine YouTube
2000-2020 © Pressence Public Relations - Wszelkie prawa zastrzeżone