(C) Pressence Public Relations
112 punktów do planu zarządzania kryzysem [pdf, 1,5 MB]


 

Zaprenumeruj "Pressence Newsletter" - miesięcznik o public relations
 
 
Media Gapa - blog o relacjach z mediami, komunikacji kryzysowej i pisaniu informacji prasowych
 
EsPResso Quiz - Krótki, ale wcale nie taki łatwy quiz PR
Szkolenia












Oto przykładowe ćwiczenie ze szkolenia medialnego dla pracowników firm farmaceutycznych.


Rzecznik prasowy międzynarodowej firmy farmaceutycznej odpowiada na pytania dziennikarzy na konferencji prasowej. Firma jest oskarżona o przekupywanie lekarzy (oferowanie darmowych szkoleń w atrakcyjnych kurortach) w celu zwiększenia sprzedaży swoich leków.


I. Przeczytaj pytania dziennikarzy i oceń czy pytanie jest:

a. neutralne/grzeczne

b. tendencyjne/agresywne

  1. "Jakie są średnie zarobki przedstawicieli medycznych?"
  2. "Pytam jeszcze raz - ile osób pracuje w marketingu?"
  3. "Jak firma postępuje z nieuczciwymi pracownikami?"
  4. "Dlaczego nie mogę się dowiedzieć jakie prezenty firma oferuje klientom?"
  5. "Od czego zależy premia przedstawiciela medycznego?"
  6. "Czy zaprzeczy pan stwierdzeniu, że łapówki są w firmie rutynową metodą pozyskiwania klientów?"
  7. "Czy możemy się dowiedzieć ile otrzymaliście w zeszłym roku skarg od lekarzy na próby korupcji?"
  8. "Chciałbym usłyszeć właśnie z pana ust czy firma szanuje własny kodeks etyczny?"
  9. "Czy to prawda, że przedstawiciele medyczni są natychmiast zwalniani z pracy, jeżeli nie osiągną zadowalających wyników sprzedaży?"
  10. "Dlaczego w zeszłym tygodniu został zwolniony dyrektor sprzedaży?"

II. Teraz usłyszysz te same pytania przeczytane przez lektora. Czy chcesz zmienić niektóre wcześniejsze oceny? Dlaczego?

III. Oto odpowiedzi na zadane pytania. Oceń ich trafność i stosowność. Powiedz, które są:

a. neutralne/grzeczne - zmierzają do wyjaśnienia sprawy

b. tendencyjne/agresywne - pokazują brak chęci wyjaśnienia sprawy

  1. "Obawiam się, że nie jestem osobą upoważnioną udzielania takich informacji."
  2. "Przepraszam, ale nie mam przy sobie aktualnych danych."
  3. "To bardzo delikatna materia. Przykro mi, ale nie mogę wypowiadać się na ten temat."
  4. "Bez komentarza."
  5. "To bardzo dobre pytanie. Najlepiej, jeśli zacznę od sprostowania kilku nieporozumień."
  6. "Z przyjemnością odpowiem na tak sformułowane pytanie."
  7. "To znakomite pytanie, ale nie znam na nie odpowiedzi. Sorry..."
  8. "Nie chcę palnąć jakiejś głupoty, więc wolę nic nie mówić."
  9. "Dziękuję, że pani poruszyła tę delikatną kwestię."
  10. "Czy mogę odpowiedzieć na to pytanie trochę później?"

IV. Przygotuj własne odpowiedzi tak, aby zadowolić dziennikarzy i jednocześnie nie zdradzić żadnej firmowej tajemnicy.

V. Przedstaw swoje wersje odpowiedzi partnerowi, który wcieli się w rolę dziennikarza. Obserwuj jego reakcje. Czy jesteś z nich zadowolony? Co Ciebie zaskoczyło? Dlaczego?

VI. Poproś partnera, żeby przeczytał Twoje odpowiedzi. Nadal jesteś zadowolony? Co możesz poprawić?


Jak Cię widzą, tak Cię piszą - Krótki audyt wizerunku |  Strona główna |  Newsletter |  Misja |  O Tobie |  O nas |  Nasza metoda |  Usługi |  Portfolio |  Warsztat |  Szkolenia |  Mam pytanie |  Czytelnia |  Lektury |  Chcesz PR? |  Twoje Info |  Jazda PRóbna |  Krótki kurs PR |  Test skuteczności rzecznika prasowego |  Test inteligencji kryzysowej |  Test skuteczności przekonywania |  Test jakości obsługi klienta |  Test jakości pracy agencji public relations |  Multicultural Quiz |  In English |  Kodeks etyki PR |  Linki |  Kontakt |  Mapa strony |  Polityka ochrony prywatności |  Zastrzeżenia prawne
Szkolenia PR |  112 PR |  Komunikacja kryzysowa |  Komunikacja kryzysowa w Internecie |  Trener medialny |  Szkolenia medialne |  Rzecznik prasowy |  Pressentacje

Twitter Facebook Google+ LinkedIn Pinterest GoldenLine YouTube
2000-2020 © Pressence Public Relations - Wszelkie prawa zastrzeżone