(C) Pressence Public Relations |
Jedyne głupie pytanie to to, którego nie zadałeś. Oto lista najczęściej zadawanych nam pytań i odpowiedzi na nie. Zawsze mamy czas, aby odpowiedzieć na Twoje dodatkowe pytania.
Jak najkrócej można opisać istotę public relations? W największym skrócie, public relations to komunikacyjna funkcja zarządzania, dzięki której organizacja dostosowuje się do otoczenia, zmienia je i rozbudowuje w celu osiągnięcia swoich celów. Public relations to dużo więcej niż czysta perswazja. To pielęgnowanie dwustronnej otwartej komunikacji i wzajemnego zrozumienia; to pamiętanie, że w trakcie procesu komunikacji zmieniają się nie tylko odbiorcy tych działań, ale także nastawienia i zachowania samej organizacji. Specjalista public relations zajmuje się planowaniem strategii PR i jej zarządzaniem. Jest odpowiedzialny za kontakty z mediami, opinią publiczną i pracownikami. Tworzy atmosferę zrozumienia pomiędzy organizacją i jej otoczeniem. Celem jego działań jest przekazanie dokładnego i czytelnego obrazu organizacji, jej marki i wartości. Jaka jest różnica pomiędzy pracą działu PR a marketingu? Marketing bardziej interesuje się identyfikowaniem potrzeb Klienta i opracowywaniem produktów lub usług, które je zaspokoją. PR skupia się na tworzeniu i podtrzymywaniu dobrej woli i zrozumienia pomiędzy organizacją, a opinią publiczną. Marketing dociera ze swoim przesłaniem poprzez reklamę, podczas, gdy public relations korzysta z pośrednictwa mediów. Reklama zazwyczaj jest adresowana do ściśle określonej grupy odbiorców (aktualnych lub przyszłych Klientów). Działania public relations uwzględniają (a przynajmniej powinny) wpływ na wszystkie grupy w otoczeniu wewnętrznym i zewnętrznym. Czy public relations nie jest bardziej subtelną odmianą propagandy? Nie. Propaganda manipuluje obrazami, sloganami i symbolami odwołując się do uprzedzeń i emocji. Przekazuje jeden punkt widzenia. Public relations polega na dyskusji i wymianie argumentów zakładając jednocześnie gotowość obydwu stron do zmiany opinii, nastawienia i zachowania. Prawdą jest, że żyjemy w czasach, kiedy dobre maniery nie zawsze utożsamiane są z dobrymi intencjami. Praktycy public relations spotykają się też z zarzutami, że do i tak już zaśmieconych zbędnymi informacjami kanałów informacyjnych "przemycają własne interesy". Istotnie, dysproporcja pomiędzy tym jaka wiedza jest niezbędna, a tym jaką mu się serwuje zwiększa się. Chcemy jednak powtórzyć, że naszym celem jest pomoc w zrozumieniu otaczającej nas rzeczywistości, a waśń zamieniać w szacunek. Nie uważamy, że otwarcie supermarketu jest ważniejsze od bezrobocia, nowa margaryna zmniejszy głód w Afryce, a tytuł doktora honoris causa przyznany wybitnemu politykowi wpłynie na ograniczenie korupcji. Wierzmy jednak w "społeczną odpowiedzialność" i "służenie społeczeństwu", które w naszym działaniu stawiamy ponad własne korzyści i prywatne interesy. Szukamy społecznego poparcia dla naszych Klientów i przekonujemy ich, że bez takiej akceptacji ich przyszłość jest zagrożona. Dbamy o to, aby na forum publicznym debatowano nad wszystkimi aspektami problemów. Naszą ambicją jest publiczna promocja wolnej etycznej konkurencji idei, jednostek i instytucji z jednoczesnym zrozumiałym informowaniem opinii publicznej o źródłach, motywacjach i celach naszych starań. Co wyróżnia Pressence Public Relations wśród innych agencji public relations? Po pierwsze - tradycyjne agencje public relations wystawiają rachunki według przepracowanych godzin. Nie ma w tym nic zdrożnego pod warunkiem, że nie wycenia się tak samo czasu spędzonego przy kserokopiarce i czasu poświęconego opracowaniu koncepcji kampanii public relations lub kontaktom z mediami. Pressence Public Relations podobnie jak inne agencje PR nie może zagwarantować rezultatów, ale wysokość honorariów zawsze uzależnia od efektów swojej pracy. Po drugie - pracujemy zgodnie z kanonami obowiązującymi w XXI-szym stuleciu. Łączymy walory komunikacji w Internecie, poczty elektronicznej (e-mail) i faksu. Precyzyjnie wybieramy grupę docelową, co zwiększa dokładność i szybkość przekazania informacji właściwemu dziennikarzowi. Po trzecie - koncentrujemy się na potrzebach dziennikarzy. Spędzamy z nimi dużo czasu. Dziennikarze przygotowują nasze zestawy prasowe. W ten sposób dowiadujemy się czego im najbardziej potrzeba. Ich największym wyzwaniem jest CZAS. Redaktorzy nie mają go dużo. Najbardziej frustrują ich tematy bez oryginalnego pomysłu i materiały prasowe napisane językiem reklamy. "Mamy specjalne relacje z mediami" wyznaje w zaufaniu wielu specjalistów PR nie ujawniając oczywiście swoich kontaktów. Tak, my też mamy takie kontakty. Ale, jeżeli nie będziemy dostarczać im rewelacyjnych tematów i pomysłów na artykuły, nie będziemy kontaktować ich z nowymi źródłami, nasze znakomite kontakty szybko się skończą. Nie ruszą palcem w bucie tylko po to, aby sprawić nam przyjemność. Reporterzy codziennie muszą "upolować" newsa. Jeżeli przyniesie go nieznajomy z ulicy w czarnym płaszczu, kapeluszu i ciemnych okularach popatrzą podejrzliwie, ale na pewno przeczytają. Jeżeli to będzie news, zaakceptują tajemniczego przybysza i następnym razem nie pozwolą mu szybko odejść. W większości agencji public relations osoby na kierowniczych stanowiskach zajmują się sprzedażą i zarządzaniem, a nie obsługą Klientów. Zdobywanie nowych Klientów i kierowanie agencją zabiera im najwięcej czasu pracy. Szefowie łowią Klientów, aby po udanym połowie natychmiast przekazać ich swoim pracownikom. W Pressence Public Relations dbamy o najwyższe standardy zarówno w pozyskiwaniu nowych Klientów jak i ich obsłudze. Dlatego bezpośrednią obsługą Klientów zajmują się nasi najbardziej doświadczeni konsultanci. Poza tym w Pressence Public Relations:
W branży public relations umowy o realizację konkretnego projektu wypierają stałe kontrakty. Z tego powodu starania o zdobywanie nowych zleceń i przedłużanie współpracy zajmują coraz więcej czasu. Z przyjemnością realizujemy konkretne projekty, ale naszym strategicznym celem jest rozwijanie wzajemnie korzystnych relacji z Klientami i budowanie długotrwałych związków. Takie nastawienie - naszym zdaniem - pozwala nam być o krok przed konkurencją. Czy Pressence Public Relations stosuje jakiś wyjątkowy rodzaj komunikacji? Dobre public relations to coś więcej niż skuteczna komunikacja. To często także umiejętność słyszenia tego o czym się głośno nie mówi i dostrzegania tego czego nie widać na pierwszy rzut oka. Nasz model komunikacji uwzględnia dwa rodzaje przekazu: formalny i nieformalny. Przekaz formalny to taki, który zdaniem odbiorcy jest sterowany przez nadawcę (materiały marketingowe, reklama, biuletyny wewnętrzne, raporty roczne, witryny WWW, itd.) Przekaz nieformalny to taki, który według odbiorcy jest niezależny od nadawcy. W przekazie nieformalnym do dwóch najbardziej wpływowych źródeł informacji Pressence Public Relations zalicza media i różnorodne środowiska, które gromadzą wybrane grupy docelowe. Dopracowany program komunikacji z otoczeniem powinien dokładnie określić te środowiska, wybrać najlepsze (formalne i nieformalne) metody dotarcia do nich z określonym przekazem, przyjrzeć się obecnie stosowanym metodom komunikacji i ich częstotliwości. Aktywna strategia wykorzystująca wszystkie kanały i metody komunikacji zwiększy skuteczność komunikacji pod warunkiem, że przekaz jest spójny i dopasowany do możliwości odbiorcy. Czy Pressence Public Relations zajmuje się reklamą i marketingiem bezpośrednim? Pressence Public Relations nie jest agencją reklamową, domem mediowym ani agencją marketingu bezpośredniego. W wyjątkowych sytuacjach uzasadnionych dobrem Klienta i opisanych w kodeksie etyki Polskiego Stowarzyszenia Public Relations możemy zająć się zakupem mediów dla Klienta. Czy Pressence Public Relations jest gotowa współpracować z inną firmą zajmującą się komunikacją marketingową, na przykład, agencją reklamową, którą wcześniej wybrałem? Jeśli ta firma jest Twoim partnerem uważamy ją także za naszego partnera. Staramy się współpracować z tymi partnerami bez niepotrzebnych przepychanek i dbamy, żeby Twoi partnerzy dokładnie wiedzieli czym się zajmujemy. Co Pressence Public Relations robi najlepiej? Tajemnica sukcesu kampanii public relations leży w silnym marketingu. Najlepsze kampanie rozpoczynają się od jasno zdefiniowanych założeń i celów. Jesteśmy bardzo wymagający wobec naszych Klientów, gdyż zależy nam na budowaniu trwałych związków. Czujemy także dużą potrzebę bycia częścią zespołu naszego Klienta, aby poznać kulturę indywidualnego Klienta. Z racji tego, że założyciel Pressence Public Relations jest dziennikarzem z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem pracy w mediach elektronicznych specjalizujemy się w relacjach z mediami i zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi. Nasze główne usługi obejmują redakcję i dystrybucję informacji dla prasy, radia i telewizji, organizowanie konferencji prasowych i monitoring prasowy. Zbieramy i opracowujemy dokumentacje na zlecone tematy. W jaki sposób Pressence Public Relations przyciąga uwagę dziennikarzy? Postępujemy zgodnie z zasadą: "Nie wchodź w drogę ludziom, którzy kupują farbę drukarską na beczki." Mimo to niektórzy dziennikarze twierdzą, że nie przepadają za agencjami PR. Taka przejściowa frustracja jest jednak nieodłączną cechą każdego długotrwałego i bliskiego związku. W rzeczywistości dziennikarze bardzo nas potrzebują jako jeszcze jedno wiarygodne źródło pozyskiwania informacji. My - przede wszystkim - kierujemy się profesjonalizmem. Poznajemy medium, dziennikarza i jego odbiorcę. Wiemy czego oczekuje i czego sobie nie życzy. Nie marnujemy jego czasu i nie dostarczamy mu materiałów, które są nudne. Nigdy go nie okłamujemy, bo nie warto. Jaką kontrolę ma Pressence Public Relations nad tym, co piszą dziennikarze? Żadnej. Dlatego tak ważna jest dla nas współpraca z dziennikarzami. Robimy wszystko, aby ułatwić im pracę. Staramy się budować z dziennikarzami długotrwałe związki, gdyż pracujemy z nimi na co dzień. Aby współpraca była satysfakcjonująca konieczne jest wzajemne zaufanie. Utrzymywanie dobrych relacji z mediami jest naszym priorytetem. Jakie są korzyści z zatrudnienia agencji public relations? Jest to optymalne rozwiązanie gwarantujące usługi profesjonalnego kapitału intelektualnego i specjalnych umiejętności dostosowanych do wybranego działania po akceptowanych przez rynek cenach. Obiektywizm, elastyczność i świeże spojrzenie z zewnątrz oraz dostęp do rzadkich i pożytecznych informacji to bardzo cenne walory takiego rozwiązania. W zakrojonych na szerszą skalę akcjach, których krąg odbiorców wykracza poza własnych pracowników, opieranie się wyłącznie na wewnętrznym dziale public relations rzadko kiedy prowadzi do osiągnięcia zadowalających wyników. Dzięki zatrudnieniu zewnętrznej agencji nasi Klienci mają do dyspozycji więcej specjalistów pracujących na ich korzyść, lepszy dostęp do twórczych koncepcji, niepowtarzalnych pomysłów i nowoczesnych technologii. Jak Pressence Public Relations reaguje w sytuacjach, w których może dojść do konfliktu interesów? Jest naszą zasadą, że nie reprezentujemy w tym samym czasie interesów dwóch konkurujących ze sobą firm. W przypadku wątpliwości konsultujemy naszą decyzję o współpracy ze wszystkimi stronami, których może ona dotyczyć. Chronimy tajemnice aktualnych i byłych Klientów. Uważamy też, że wszelka działalność lobbyingowa powinna podlegać rejestracji. Nie zawieramy porozumień płacowych, które byłyby uzależnione od wyników. W sytuacji, kiedy na przykład otrzymamy od naszego Klienta zlecenie przeprowadzenia oferty publicznej sprzedaży akcji (czego do tej pory nie robiliśmy), zarekomendujemy naszemu Klientowi inną doświadczoną agencję public relations specjalizująca się w takich usługach. Jeśli nasi przyjaciele będą chcieli się nam odwdzięczyć, pieniądze od nich przyjmiemy tylko wtedy, gdy wyrazi na to zgodę nasz Klient. Z dumą respektujemy kodeksy etyki Polskiego Stowarzyszenia Public Relations i Amerykańskiego Stowarzyszenia Public Relations. Skąd Pressence Public Relations czerpie informacje o mojej organizacji/produkcie/usłudze? Im więcej otrzymamy informacji od Klienta, tym lepiej. Pożyteczne informacje to zawartość witryny WWW, próbka produktu, zestaw prasowy, artykuł w prasie, historia kontaktów z mediami. Chcemy też poznać terminy wyjazdów (jest to niezbędne do planowania wywiadów z dziennikarzami). Jak Pressence Public Relations gwarantuje poufność uzyskanych informacji? Pressence Public Relations wierzy, że wszystkie dyskusje, analizy i praca kontynuowana lub zakończona na rzecz Klienta rozumiane są jako zastrzeżone. Poufność jest zdefiniowana w umowie podpisanej przez obydwie strony. Kto decyduje o tym, z którym dziennikarzem Pressence Public Relations będzie szukać kontaktu? Klient może dostarczyć własną listę lub polegać na naszej bazie danych. W udanych kontaktach z mediami zazwyczaj dopasowujemy naszą listę do specyfiki tematu i następnie razem z Klientem ustalamy kryteria i podejmujemy strategiczne decyzje. W naszej bazie danych są dziennikarze pracujący w prasie, radiu, telewizji i publikacjach internetowych. Jeśli chodzi o wystąpienia publiczne wykorzystujemy kontakty w organizacjach zawodowych, stowarzyszeniach, szkołach, uczelniach, księgarniach, bibliotekach i sklepach muzycznych, itp. Jak rozumiany jest udany kontakt?
Jak poznam rezultaty pracy Pressence Public Relations? Przesyłamy raporty z wykonanej pracy; znajdują się w nim relacje z efektów naszych działań. Niezwłocznie informujemy Klienta telefonicznie lub poprzez e-mail, gdy dziennikarz wyrazi zainteresowanie kontaktem. Czy można zmierzyć efekty działań Pressence Public Relations? Klienci nie wydawaliby milionów złotych na public relations, gdyby nie mieli pewności, że są to dobrze zainwestowane pieniądze. Cieszymy się, że maleje liczba Klientów, którzy uważają, iż skuteczność naszej pracy weryfikuje jedynie liczba publikacji prasowych. Coraz częściej zwracają uwagę na "jakość informacji", sposób w jaki docierają do wybranych grup i jak na nie oddziałują. Nowe wykorzystujące elektroniczne środki techniczne metody monitorowania mediów pozwalają coraz lepiej wyliczać skuteczność działań PR. W krajach zachodnich stosuje się, na przykład, system OTS ("Opportunities-to-See"), który stwarza szansę określenia szacunkowego zasięgu dotarcia. Jako pretesty i posttesty wykorzystujemy praktyczne techniki badawcze (techniki ilościowe i jakościowe, wywiady indywidualne i zogniskowane wywiady grupowe, techniki projekcyjne). Pressence Public Relations mierzy efekty swoich działań w rytmie miesięcznym korzystając, na przykład, z porównań z kosztami kampanii reklamowej. W okresach szczególnej aktywności zwiększamy częstotliwość do dwóch tygodni. Do kogo należą prawa autorskie? Zgodnie z naszą filozofią działania wszystkie dokumenty stworzone w ramach umowy stają się własnością Klienta po zapłaceniu wszystkich należności wynikających z umowy. Do tego czasu wszystkie dzieła intelektualne, audiowizualne, graficzne i pisemne są własnością agencji. Listy kontaktowe w mediach (nazwiska i numery telefonów, adresy e-mail) pozostają wyłączną własnością agencji i nie są udostępniane Klientowi na żadnym etapie współpracy. Na pisemną prośbę Klienta agencja udostępni Klientowi listę wykorzystanych mediów (gazety, czasopisma, stacje radiowe i telewizyjne, itp.), ale bez konkretnych nazwisk i innych danych identyfikacyjnych. Pressence Public Relations zastrzega sobie prawo wykorzystania stworzonych materiałów do celów promocyjnych na swojej witrynie internetowej i w ofertach handlowych. Jak Pressence Public Relations chroni swoje prawa? Pressence Public Relations zawiesi realizację umowy, gdy opóźnienie w płatności przekroczy 7 dni do dnia wyrównania wszystkich zaległości w całości. Klient nadal jest zobowiązany do regulowania bieżących płatności nawet, jeśli obsługa przez agencję jest zawieszona z powodu zaległych płatności. Pressence Public Relations każdego miesiąca rezerwuje swój czas i środki do realizacji kontraktu. Ponieważ wydzielony czas nie może być przeznaczony na obsługę innego Klienta, zleceniodawca nadal jest zobowiązany do wykorzystania tego czasu, nawet jeśli zdecyduje się zrezygnować z usług agencji albo przełożyć je na inny termin. Wypowiedzenie umowy następuje z 60-cio dniowym wyprzedzeniem w formie pisemnej i ustnej przez jedną ze stron. W czasie wypowiedzenia agencja kontynuuje obsługę Klienta i wystawia faktury honorowane i płatne przez Klienta. Bogusław Feliszek jest jedyną osobą, z którą Klient może rozmawiać na temat finansowych szczegółów umowy. Oznacza to, że Klient i żaden z jego pracowników nie może rozmawiać o finansowych szczegółach umowy z pracownikami, współpracownikami i dostawcami agencji. Klient zobowiązuje się nie zatrudniać, wynajmować lub wykorzystywać w inny sposób wiedzy osób pracujących dla Klienta w ramach umowy z agencją przez rok od dnia rozwiązania umowy. W wypadku złamania tego uzgodnienia, Klient zapłaci agencji sumę nie niższą niż 25% kwoty wypłaconej osobie/osobom, z którą/którymi podjął współpracę. Jakie honoraria pobierają specjaliści public relations? Honorarium zależy w głównej mierze od tego, co chce osiągnąć Klient, jakie środki należy zaangażować, ile osób będzie pracować nad projektem, przez jaki czas. Budżet konferencji prasowej nie może być przecież porównywany z programem wejścia firmy na giełdę czy zmiany jej siedziby. Z komercyjnego punktu widzenia, Pressence Public Relations nawiązuje ze swoimi Klientami relacje podobne do tych, jakie mają adwokaci, doradcy finansowi, architekci. Honoraria Bez względu na format rozliczeń agencja oblicza swoje honoraria na podstawie stawki za godzinę przepracowaną przez swoich konsultantów. Indywidualne stawki godzinowe zależą od ich doświadczenia, stanowiska w agencji i specjalistycznej wiedzy. Pressence Public Relations stosuje trzy formaty rozliczeń z Klientami:
Koszty Pressence Public Relations nie dodaje marży do usług zleconych podwykonawcom. Wolimy, gdy Klient płaci za nie bezpośrednio, gdyż to daje mu lepszy wgląd w wysokość i strukturę kosztów. Obciążamy Klienta wszystkimi kosztami związanymi z realizacją umowy. Dzielą się one na dwie kategorie: (1) koszty wewnętrzne (na przykład, korespondencja pocztowa, rozmowy telefoniczne, fotokopie, wysyłka faksów, zaopatrzenie); i (2) zakup usług i towarów u zewnętrznych dostawców (na przykład, usługi kurierskie, fotograf, grafik, usługi redakcyjne). Dodatkowe wydatki (telefony, faksy, znaczki pocztowe, materiały biurowe) mogą być rozliczone indywidualnie lub uzgodnione jako procent miesięcznego ryczałtu. Procedura Rozliczeniowa W ramach umowy o miesięczne stałe honorarium, opłata za pierwszy miesiąc regulowana jest z góry. W następnych miesiącach, Klient otrzymuje faktury na początku miesiąca rozliczeniowego z terminem płatności na koniec miesiąca rozliczeniowego. Faktura za koszty wystawiana jest na koniec każdego miesiąca rozliczeniowego. W przypadku rozliczeń godzinowych faktury są wysyłane na koniec miesiąca z terminem płatności 10 dni. W przypadku rozliczeń za indywidualny projekt, agencja zwyczajowo wnosi o zaliczkę i wpłatę pozostałej kwoty na zakończenie pracy lub płatność ratami, jeżeli realizacja projektu trwa dłużej niż dwa miesiące. Obowiązuje dodatkowa opłata w wysokości 1- 0.5% miesięcznie za zaległe płatności. Takie rozwiązanie ułatwia miesięczne rozliczenia budżetu i pozwala Klientowi skupić się na ocenie zysku z zainwestowanego kapitału zamiast dyskutować o tym kto zapłacił za kawę. Umowa Pressence Public Relations przystępuje do pracy nad zleconym zadaniem po podpisaniu umowy. Czy są jakieś ukryte koszty? Nie. Inaczej niż wiele innych agencji nie pobieramy opłat za czas spędzony na rozmowie z Klientem, ale bardzo prosimy nie wykorzystywać tego czasu na mówienie nam komplementów tylko dlatego, że nie doliczamy tego do rachunków :-) Jak płacę za usługi Pressence Public Relations? Przyjmujemy płatności przelewem lub czekiem. Numer naszego konta w banku: 24-1240-1633-1111-0000-2651-7146, Bank Polska Kasa Opieki S.A. - Grupa PEKAO S.A., I Oddział w Opolu, ul. Osmańczyka 15, 45-038 Opole. Czeki prosimy wystawiać na Pressence Public Relations, ul. Piastowska 17, 45-081 Opole. Jak wygląda pierwszy kontakt z Klientem? Pracę nad projektem rozpoczynamy od wstępnego roboczego spotkania Klienta z przedstawicielem Pressence Public Relations. Po tym spotkaniu zbieramy dokumentację, która pozwoli określić sytuację Klienta i związki z zainteresowanym nią otoczeniem - aktualnym i przyszłym. Po zakończeniu audytu możemy, na przykład, stwierdzić, że sytuacja nie wymaga specjalnych działań albo, że problem, który ujawniliśmy wykracza poza naszą fachową wiedzę i doświadczenie. Zwykle jednak przeprowadzamy prezentację, w której przedstawiamy:
Po akceptacji naszych propozycji przestępujemy niezwłocznie do ich realizacji. Wszystkie projekty są niepowtarzalne i dostosowane do indywidualnych potrzeb. Projekty są określone w czasie (zwykle trwają od 90 do 120 dni) i realizowane zgodnie z naszą najlepszą wiedzą i doświadczeniem. Jak wygląda typowy projekt? Typowy projekt jest kombinacją następujących działań:
Regularne raporty i ocena rezultatów są nieodłącznyczmi elementami wszystkich naszych projektów. W czasie realizacji projektu przedstawiamy tygodniowe raporty o najważniejszych zmianach i miesięcznie sprawozdania z wykonanej pracy. Na zakończenie projektu przedstawiamy całościową analizę zawartości prasy. Analiza dotyczy jakości przedstawianych treści i trendów. Inne kryteria służą ocenie skuteczności programu w przekazaniu dokładnej, rzeczowej i stosownej informacji każdej grupie docelowej zgodnie z zaplanowanymi celami. Jaka jest najważniejsza cecha dobrego Klienta? Szukamy partnerów - Klientów, z którymi możemy nawiązać dobre relacje na długie lata. Zakres, rodzaj i charakter umowy/projektu jest mniej istotny od jakości relacji. Czy osoby, które spotkam na prezentacji będą też pracowały nad realizacją umowy/projektu? Tak. Specjaliści public relations, którzy dokonają prezentacji oferty agencji będą aktywnie zaangażowani w obsługę Klienta. Do zespołu dołączą konsultanci, których doświadczenie i fachowa wiedza mogą wzbogacić efekty naszej pracy i zwiększyć satysfakcję Klienta. Czy Pressence Public Relations pracuje też poza granicami Polski? Bogusław Feliszek , prezes Pressence Public Relations od marca 2004 należy do Międzynarodowego Stowarzyszenia Public Relations - IPRA. Jest to największa organizacja konsultantów public relations. Zrzesza 1,500 specjalistów PR na całym świecie. Dzięki sieci tych kontaktów możemy realizować także zagraniczne projekty. Jak się zachowa Pressence Public Relations, jeśli zarządzanie kryzysem będzie wymagało zatrudnienia dodatkowych pracowników? Oprócz naszych międzynarodowych kontaktów mamy także grupę dokładnie wyselekcjonowanych i przeszkolonych krajowych specjalistów komunikacji, którzy w każdej chwili są gotowi dołączyć do zespołu kryzysowego. Nawet kiedy współpracujesz z agencją public relations zatrudniającą 250 pracowników tylko wybrana mała grupa jest zapoznana ze szczegółami Twojej sprawy. Właśnie ten zespół pracuje dla Ciebie. Tak samo działa Pressence Public Relations. Jak można skontaktować się z konsultantem Pressence Public Relations? Każda metoda jest dobra, ale - mówiąc poważnie - rekomendujemy jeden z trzech sposobów:
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Jak Cię widzą, tak Cię piszą - Krótki audyt wizerunku |
Strona główna |
Newsletter |
Misja |
O Tobie |
O nas |
Nasza metoda |
Usługi |
Portfolio |
Warsztat |
Szkolenia |
Mam pytanie |
Czytelnia |
Lektury |
Chcesz PR? |
Twoje Info |
Jazda PRóbna |
Krótki kurs PR |
Test skuteczności rzecznika prasowego |
Test inteligencji kryzysowej |
Test skuteczności przekonywania |
Test jakości obsługi klienta |
Test jakości pracy agencji public relations |
Multicultural Quiz |
In English |
Kodeks etyki PR |
Linki |
Kontakt | 
Mapa strony | 
Polityka ochrony prywatności |
Zastrzeżenia prawne
Szkolenia PR |
112 PR |
Komunikacja kryzysowa |
Komunikacja kryzysowa w Internecie |
Trener medialny |
Szkolenia medialne |
Rzecznik prasowy |
Pressentacje
2000-2020 © Pressence Public Relations - Wszelkie prawa zastrzeżone |