(C) Pressence Public Relations |
Tu jesteś » Strona główna » Szkolenia » Porady dziennikarzy Masz czasem wrażenie, że reporterzy polują na Twoje błędy? Oto najbardziej irytujące maniery praktyków PR: 1. "Zmuszają do pokonania "bramki" w postaci działu PR zanim umożliwią kontakt z kompetentną osobą (nagminne w instytucjach rządowych). 'Nie mogę rozmawiać z prasą bez zgody naszego rzecznika prasowego.' Prawdziwy kłopot zaczyna się, gdy rzecznik jest na obiedzie i nikt nie wie, kiedy wróci." – wydawca programu informacyjnego, 16 lat doświadczenia 2. "Podsuwają kartkę z pytaniami. Mylą fakty, daty i nazwiska. Nie są w stanie odpowiedzieć na najbardziej oczywiste pytania." – redaktor magazynu komputerowego, 15 lat doświadczenia 3. "Domagają się usunięcia z wywiadu nawet najbardziej oczywistych kwestii – bez żadnego uzasadnienia." – redaktor magazynu sportowego, 23 lata doświadczenia 4. "Mówią o wszystkim oprócz tego o co pytam. Czują, że to ich pierwsza i ostatnia szansa na rozmowę z dziennikarzem." – reporter telewizyjny, 4 lata doświadczenia 5. "Uciekają od pytań, które zmuszają ich do kłamstwa. Nie rozumieją, że dziennikarze nie mają złych intencji. Tylko szczere i proste odpowiedzi budują zaufanie. – redaktor bezpłatnej gazety, 4 lata doświadczenia 6. "Irytuje mnie, kiedy instytucje rządowe odmawiają dostępu do publicznych dokumentów lub utrudniają to." – dziennikarz polityczny, 3 lata doświadczenia 7. "Cytują dziennikarzy z konkurencyjnych gazet." – redaktor lokalnego dodatku ogólnopolskiego dziennika, 9 lat doświadczenia 8. "Dobry rozmówca rozmawia z dziennikarzem tak jak rozmawia z taksówkarzem, barmanem, żoną lub sąsiadem. Mówi otwarcie i szczerze. Zły rozmówca używa bezbarwnego, niejasnego i biurokratycznego języka – tak jakby czytał nudną gazetę." – dziennikarz prasowy, 12 lat doświadczenia 9. "Mówią mi co jest ważne i co należy pominąć." – radiowy reporter ekonomiczny, 7 lat doświadczenia 10. "Odwołują w ostatniej chwili umówiony wywiad." – reporter telewizyjny, 5 lat doświadczenia Jesteś dziennikarzem? Spotkałeś się z zaskakującą lub niezrozumiałą reakcją rozmówcy? Napisz do nas: biuro@pressence.com.pl. |
|||||||||||||||||||||||||||||
Jak Cię widzą, tak Cię piszą - Krótki audyt wizerunku |
Strona główna |
Newsletter |
Misja |
O Tobie |
O nas |
Nasza metoda |
Usługi |
Portfolio |
Warsztat |
Szkolenia |
Mam pytanie |
Czytelnia |
Lektury |
Chcesz PR? |
Twoje Info |
Jazda PRóbna |
Krótki kurs PR |
Test skuteczności rzecznika prasowego |
Test inteligencji kryzysowej |
Test skuteczności przekonywania |
Test jakości obsługi klienta |
Test jakości pracy agencji public relations |
Multicultural Quiz |
In English |
Kodeks etyki PR |
Linki |
Kontakt | 
Mapa strony | 
Polityka ochrony prywatności |
Zastrzeżenia prawne
Szkolenia PR |
112 PR |
Komunikacja kryzysowa |
Komunikacja kryzysowa w Internecie |
Trener medialny |
Szkolenia medialne |
Rzecznik prasowy |
Pressentacje
2000-2020 © Pressence Public Relations - Wszelkie prawa zastrzeżone |