(C) Pressence Public Relations
112 punktów do planu zarządzania kryzysem [pdf, 1,5 MB]


 

Zaprenumeruj "Pressence Newsletter" - miesięcznik o public relations
 
 
Media Gapa - blog o relacjach z mediami, komunikacji kryzysowej i pisaniu informacji prasowych
 
EsPResso Quiz - Krótki, ale wcale nie taki łatwy quiz PR
Szkolenia, warsztaty i treningi medialne - pytania i odpowiedzi








Aby zadać pytanie, trzeba już znać przynajmniej część odpowiedzi.
– Robert Sheckley


Oto lista 39 najczęściej zadawanych nam pytań o szkoleniach, warsztatach i treningach medialnych.

Oczywiście zawsze mamy czas, aby odpowiedzieć na Twoje dodatkowe pytania.


  1. Kto powinien wziąć udział w szkoleniu medialnym?

  2. Jest wiele firm prowadzących szkolenia medialne i wielu trenerów medialnych. Co wyróżnia Pressence Public Relations?

  3. Czy wszystkie szkolenia medialne są takie same?

  4. Rozpoczęłam niedawno pracę jako rzecznik prasowy, ale nie mam wielu doświadczeń w kontaktach z mediami. Czy potrzebne jest mi szkolenie medialne?

  5. Jak długo prowadzicie szkolenia medialne?

  6. Jaka jest struktura szkolenia?

  7. Czy na szkoleniach jest więcej praktyki czy teorii?

  8. Czy szkolenia medialne są prowadzone przez gwiazdy mediów (znanych dziennikarzy i prezenterów)?

  9. Skąd będę wiedzieć, że program jest dobrze dobrany do moich potrzeb i celów?

  10. Ile osób można szkolić jednocześnie?

  11. Gdzie odbywa się szkolenie?

  12. Ile trwa sesja szkoleniowa?

  13. Czy w programie szkolenia są ćwiczenia przed kamerą?

  14. Czy wystąpienia przed kamerą są nagrywane na profesjonalnym sprzęcie video?

  15. Na studiach występowałem w amatorskim teatrze. Czy to pomoże w występie przed kamerą?

  16. Czy w programie szkolenia są także porady dotyczące fryzury, ubioru i makijażu?

  17. Czy jesteście w stanie zorganizować krótkie szkolenie przed zaplanowanym wywiadem?

  18. Jesteśmy atakowani przez blogera. Co robić?

  19. Czy w programie szkolenia są też informacje o blogach, mikroblogach (Twitter) i serwisach społecznościowych (Facebook, YouTube)?

  20. Chcemy przeszkolić nie więcej niż dwie osoby. Czy prowadzicie szkolenia, w których biorą udział osoby z różnych firm i o różnym doświadczeniu w kontaktach z mediami?

  21. Czy gwarantujecie poufność informacji przekazanych w trakcie szkolenia medialnego?

  22. Co się dzieje po szkoleniu?

  23. Czy media będą wiedzieć, że przeszedłem szkolenie medialne?

  24. Czy mogę liczyć, że po szkoleniu medialnym skontaktuje się ze mną dziennikarz, wydawca lub producent programu telewizyjnego?

  25. Co się stanie jeśli w ostatniej chwili odwołam szkolenie?

  26. Jak mierzone są efekty szkolenia?

  27. Ile kosztuje szkolenie medialne?

  28. Czy są dodatkowe opłaty za szkolenia prowadzone u klientów?

  29. Czy można negocjować cenę za szkolenie?

  30. Inna firma szkoleniowa zaoferowała nam dużo niższą cenę za podobne szkolenie. Skąd ta różnica?

  31. Czy Pressence Public Relations prowadzi szkolenia medialne dla innych agencji PR?

  32. Reprezentuję firmę szkoleniową. Czy mogę kupić wasze materiały szkoleniowe do wykorzystania na naszych szkoleniach?

  33. Jakie są warunki płatności?

  34. Czy mogę liczyć na rabat jeśli kupię więcej szkoleń?

  35. Czy mogę obserwować przebieg szkolenia?

  36. Czy mogę oczekiwać znaczącej poprawy w komunikacji z mediami po jednodniowym szkoleniu?

  37. Co znaczy Gwarancja Pełnej Satysfakcji?

  38. Kiedy odbędzie się najbliższe szkolenie?

  39. Jak można skontaktować się z konsultantem Pressence Public Relations?



1. Kto powinien wziąć udział w szkoleniu medialnym?


Każdy kto występuje publicznie, kontaktuje się z mediami i może znaleźć się na pierwszej linii ognia w czasie zarządzania kryzysem.

Szkolimy rzeczników prasowych, pracowników administracji, analityków, ekspertów, polityków, szefów firm, nauczycieli akademickich, lekarzy – wszystkich, którzy mogą znaleźć się w świetle reflektorów, z własnej woli lub wbrew niej.

Współpracujemy ze wszystkimi, którzy nie tylko wierzą, ale są też przekonani, że komunikacja z opinią publiczną i kontakty z mediami pomagają im osiągać osobiste, zawodowe i biznesowe cele.



2. Jest wiele firm prowadzących szkolenia medialne i wielu trenerów medialnych. Co wyróżnia Pressence Public Relations?


Doświadczenie. Dobry trener medialny powinien mieć doświadczenie dziennikarskie, umieć się komunikować i posiadać umiejętność przekazywania wiedzy i doświadczenia swoim klientom.

Naszym celem jest przygotowanie uczestników do prawdziwych wywiadów z prawdziwymi dziennikarzami w prawdziwym świecie. Słowem – budujemy pewność siebie.

Niektórzy trenerzy marnują czas pokazując jak siadać na krześle, kiedy się uśmiechać i jak kiwać głową. My uczymy jak mówić, żeby to było zrozumiane, zapamiętane i powtarzane.

Chętnie dzielimy się doświadczeniem i wiedzą – także tą najnowszą dotyczącą na przykład mediów społecznościowych. Stawiamy na doświadczenie.



3. Czy wszystkie szkolenia medialne są takie same?


Nie ma dwóch identycznych szkoleń, tak jak nie ma dwóch identycznych klientów.

Przygotowanie to połowa sukcesu i dlatego spędzamy wiele godzin dokładnie i wszechstronnie badając oczekiwania, potrzeby i problemy klienta. Analizujemy przesłane przez klienta materiały (wycinki prasowe, wywiady w mediach elektronicznych, raporty branżowe).

Przed szkoleniem wiemy o kliencie więcej niż typowy dziennikarz. To pomaga nam przygotować listy pytań do typowych wywiadów oraz wiarygodne "czarne scenariusze kryzysowe".

Po analizie zebranych danych przedstawiamy konkretną propozycję.

Podstawowe sesje szkoleniowe są kombinacją instruktażu, modelowania, ćwiczeń i nagrywanych na video wywiadów.

Po szkoleniu przygotowujemy raport o postępach i z rekomendacjami na przyszłość.



4. Rozpoczęłam niedawno pracę jako rzecznik prasowy, ale nie mam wielu doświadczeń w kontaktach z mediami. Czy potrzebne jest mi szkolenie medialne?


Tak. Przeszkoliliśmy wielu rzeczników prasowych w samorządach, organizacjach społecznych, firmach publicznych i prywatnych.

Może warto rozważyć sesję szkoleniową z udziałem kilku osób, w której wezmą także udział pracownicy, którzy z racji pełnionego stanowiska lub funkcji otrzymają propozycję udzielenia wywiadu lub wystąpienia w programie telewizyjnym lub radiowym.

Nie ma znaczenia czy jesteś debiutantem, który nie udzielił do tej pory żadnego wywiadu czy doświadczonym wygą. Zawsze przygotujemy ciekawy program, który pozwoli poprawić Twoje umiejętności komunikacyjne.



5. Jak długo prowadzicie szkolenia medialne?


Prowadzimy szkolenia medialne i warsztaty kryzysowe od 2000 roku.



6. Jaka jest struktura szkolenia?


Najpierw omawiamy medialny plan strategiczny i krótko tłumaczymy naszą metodologię. Wzór ankiety badającej potrzeby szkoleniowe możesz zobaczyć tutaj.

Każde szkolenie jest maksymalnie dopasowane do potrzeb klienta. Jednakże, na każdym szkoleniu przekazujemy wiedzę o komunikacji, retoryce, perswazji, mediach.

W części praktycznej są ćwiczenia przed kamerą, po których następuje konstruktywna krytyka.

Jeśli chcesz poznać pytania jakie możesz usłyszeć na naszych szkoleniach, kliknij tutaj.

Więcej informacji udzielamy na życzenie.



7. Czy na szkoleniach jest więcej praktyki czy teorii?


Nie ma nic bardziej praktycznego od dobrej teorii i nic bardziej inspirującego od praktyki. Na naszych szkoleniach teoria ma walor wybitnie praktyczny.

Najwięcej jest prostych sprawdzonych porad połączonych z wywiadami nagrywanymi na video, które następnie są poddane wnikliwej, rzeczowej i przyjaznej ocenie.



8. Czy szkolenia medialne są prowadzone przez gwiazdy mediów (znanych dziennikarzy i prezenterów)?


Nie. Gwiazdy mediów traktują szkolenia medialne jako dodatkowe źródło dochodu. Dla naszych szkoleniowców jest to podstawowe źródło zarobku. Stąd inna motywacja do pracy.

Każdy z naszych trenerów przepracował w ubiegłym roku minimum 200 godzin prowadząc szkolenia dla dorosłych, ma przygotowanie pedagogiczne i regularnie publikuje fachowe artykuły. Nie znam gwiazdy mediów, która spełnia te oczekiwania.

Z przyjemnością natomiast zapraszamy na nasze szkolenia gwiazdy mediów w charakterze gości.



9. Skąd będę wiedzieć, że program jest dobrze dobrany do moich potrzeb i celów?


Program szkolenia jest opracowany we współpracy z klientem i zatwierdzony przez niego przed podpisaniem umowy o przeprowadzenie szkolenia.



10. Ile osób można szkolić jednocześnie?


Nie narzucamy liczby uczestników w grupie, ale nikogo nie zdziwi prawda, że mniejsze zespoły są bardziej efektywne. Im większa grupa, tym mniej czasu każdy uczestnik spędzi przed kamerą i widać mniejszy postęp.

Nasze doświadczenie pokazuje, że grupa czteroosobowa pracuje najbardziej efektywnie - każdy uczestnik kilkakrotnie występuje przed kamerą i jest indywidualnie oceniany przez Bogusława Feliszka.

W szkoleniach dla większych zespołów (ponad 6 osób) przekazuje się przede wszystkim wiedzę podstawową o komunikacji, mediach i współpracy z dziennikarzami; jest więcej dyskusji, pracy grupowej, gier i ćwiczeń symulacyjnych.



11. Gdzie odbywa się szkolenie?


Potrzebujemy tylko salę szkoleniową wyposażoną w rzutnik cyfrowy, ekran i głośniki.

Niektórzy trenerzy medialni organizują szkolenia wyłącznie u siebie, w swoich kosztownych studiach. Naszym zdaniem, to strata czasu i pieniędzy; pierwszy kontakt z dziennikarzem w 90% przypadków jest przez telefon i pierwszy wywiad udzielany jest prasie, nie radiu czy telewizji.

Przyjeżdżamy z naszym sprzętem do klienta, nie obciążając go dodatkowo kosztami za wyposażenie, które niczego praktycznego nie wnosi do szkolenia.



12. Ile trwa sesja szkoleniowa?


Typowy dzień szkoleniowy trwa od 9:00 do 17:00, z dwiema przerwami na kawę i obiad (45 minut). Oferujemy także szkolenia w innym wymiarze godzin – zgodnie z potrzebami klienta i wolnym czasem.



13. Czy w programie szkolenia są ćwiczenia przed kamerą?


W programie wszystkich sesji szkoleniowych są ćwiczenia przed kamerą. To ważne, bo dzisiaj także reporterzy prasowi coraz częściej korzystają w wywiadach z kamer video i publikują nagrania w Internecie.

Nie muszę tłumaczyć jakie szkody może wyrządzić niefortunna wypowiedź udostępniona na YouTube!



14. Czy wystąpienia przed kamerą są nagrywane na profesjonalnym sprzęcie video?


Wszystkie wystąpienia są utrwalane i dostępne w cyfrowym formacie HD. Na życzenie i za dodatkową opłatą zorganizujemy nagranie, które można wykorzystać w programie telewizyjnym.



15. Na studiach występowałem w amatorskim teatrze. Czy to pomoże w występie przed kamerą?


Aktorstwo to udawanie, czasem bardzo przekonujące, ale zawsze udawanie. Na szkoleniu medialnym uczymy jak pokazać swoje najlepsze prawdziwe cechy osobowości, mimo stresu wywołanego obecnością w studiu telewizyjnym lub kontaktem z dziennikarzem i kamerą.

Celem każdego szkolenia jest pomoc uczestnikom w kształtowaniu pewności siebie, szczerości i wiarygodności podczas udzielania wywiadu tak, aby najlepiej reprezentowali swoją organizację i dzięki temu zwiększyli szanse pozytywnego rezonansu w mediach.



16. Czy w programie szkolenia są także porady dotyczące fryzury, ubioru i makijażu?


Mówimy co dobrze wypada w telewizji i czego należy unikać, jaka jest aktualna moda, ale nie udzielamy szczegółowych porad dotyczących doboru garderoby, koloru włosów czy cienia do powiek. Na życzenie pomożemy skontaktować się z telewizyjnym wizażystą.



17. Czy jesteście w stanie zorganizować krótkie szkolenie przed zaplanowanym wywiadem?


Tak. Możemy szybko przeprowadzić konkretne szkolenie w oparciu o przesłane informacje przygotowujące do umówionego wywiadu.



18. Jesteśmy atakowani przez blogera. Co robić?


Najgorsza rzecz jaką można zrobić to udawać, że nic się nie dzieje. Problem nie zniknie sam, będzie tylko narastać, coraz szybciej, bardziej wyraźnie i boleśnie. Prosimy o szybki kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.



19. Czy w programie szkolenia są też informacje o blogach, mikroblogach (Twitter) i serwisach społecznościowych (Facebook, YouTube)?


Tak. Internet jest potężnym medium informacyjnym, a jego wpływ rośnie z dnia na dzień. Blogerzy rosną w siłę i nie można ich lekceważyć, gdyż są ważnym źródłem informacji dla dziennikarzy z tradycyjnych mediów. Pomagamy zrozumieć co ich odróżnia od dziennikarzy i jak należy z nimi współpracować.



20. Chcemy przeszkolić nie więcej niż dwie osoby. Czy prowadzicie szkolenia, w których biorą udział osoby z różnych firm i o różnym doświadczeniu w kontaktach z mediami?


Program każdego szkolenia jest dopasowany do indywidualnych potrzeb uczestników – bez względu na wielkość grupy. Tylko w ten sposób możemy zagwarantować najwyższą jakość, skuteczność szkolenia i poufność przekazywanych informacji. Dlatego nie prowadzimy szkoleń otwartych.




21. Czy gwarantujecie poufność informacji przekazanych w trakcie szkolenia medialnego?


Tak. Przed szkoleniem podpisujemy umowę o zachowaniu poufności. Przykładowa "Umowa o zachowaniu poufności" jest tutaj.



22. Co się dzieje po szkoleniu?


Każdy uczestnik otrzymuje wszystkie materiały szkoleniowe: prezentacja, podręcznik medialny, nagrania video.

Z przyjemnością odpowiemy na wszystkie pytania wysłane przez e-mail na temat treści szkolenia i ocenimy Twoje występy w mediach – to wszystko robimy bezpłatnie przez 60 dni od dnia szkolenia.



23. Czy media będą wiedzieć, że przeszedłem szkolenie medialne?


Wszystkie szkolenia medialne są objęte klauzulą poufności. Nie ujawniamy tożsamości naszych klientów bez ich zgody.

Wszystko co będą wiedzieć dziennikarze to to, że wiesz jak pracują media, czego potrzebują i co jest dla nich ważne – po prostu będą chętnie z Tobą współpracować.



24. Czy mogę liczyć, że po szkoleniu medialnym skontaktuje się ze mną dziennikarz, wydawca lub producent programu telewizyjnego?


Tego nie możemy obiecać, a tym bardziej zagwarantować. Mamy wielu przyjaciół wśród dziennikarzy, pomagamy wzajemnie, wysyłamy sobie świąteczne życzenia, ale pracujemy niezależnie.



25. Co się stanie jeśli w ostatniej chwili odwołam szkolenie?


Rozumiemy, że nikt nie chce płacić za nic. Z drugiej strony, każde szkolenie wymaga solidnego przygotowania (dokumentacja, dopasowanie programu, aktualizacja materiałów). Dlatego w niektórych przypadkach może się zdarzyć, że będziemy zmuszeni obciążyć klienta opłatą za odwołanie szkolenia.

Jednakże, można tego uniknąć jeżeli klient zaproponuje nowy termin tego szkolenia. W takim przypadku prosimy klienta o zapoznanie się z warunkami i zasadami naszych szkoleń, gdzie jest więcej informacji o opłacie za odwołanie szkolenia oraz Kodeksem Etycznym szkoleń i warsztatów Pressence Public Relations.



26. Jak mierzone są efekty szkolenia?


Poziom satysfakcji i sukcesu mierzymy korzystając z metody Donalda L. Kirkpatricka na czterech poziomach:

1. Poziom reakcji - po każdym z segmentów uczestnicy mówią co się podobało, co należy/można zmienić przed kolejnym spotkaniem, czy mają jakieś sugestie/uwagi/potrzeby (ocena jakościowa); po szkoleniu będzie przeprowadzona anonimowa ankieta oceniająca (wynik na liczbowej skali ocen).

2. Poziom nauki (wiedza/umiejętności) - testy wiedzy lub analiza przypadku na pierwszych zajęciach i na ostatnich zajęciach; zadania będą dotyczyły konkretnych sytuacji z zawodowych doświadczeń i obserwacji uczestnika: opis sytuacji i pytania, np. Jak byś się zachował? Jak należy postąpić? Dlaczego należy tak postąpić? Czy miałeś kiedyś do czynienia z takim zachowaniem? Jak je oceniłeś? Co można było zrobić wtedy lepiej?; dodatkowo, jeśli klient jest zainteresowany - trzy miesiące po ukończeniu szkolenia (wynik na ilościowej skali ocen).

3. Poziom zachowań - raport dla przełożonego po zakończeniu szkolenia lub wynik oceny pracowniczej, jeśli taka funkcjonuje w firmie klienta (wynik na skali liczbowej).

4. Poziom efektów - opinie klientów zewnętrznych, współpracowników, dostawców o efektach pracy i postępach uczestnika (np. usystematyzowane zgodnie z badaniami/analizami prowadzonymi przez firmę klienta - ankieta satysfakcji, kwestionariusz oceny poziomu skarg i zażaleń).



27. Ile kosztuje szkolenie medialne?


Po pierwsze, uważamy, że każde szkolenie jest inwestycją; jeżeli jest tylko kosztem, nie warto brać w nim udziału.

Po drugie, dobre szkolenie medialne nie może być tanie i nie należy go wyceniać jak pracę na godziny lub broń Boże, pracę na akord.

Laserowa korekcja wady wzroku pary oczu metodą Lasik kosztuje 3,000 złotych - sam zabieg trwa krócej niż minutę. To daje 180 000 złotych za godzinę. Oczywiście w cenie jest też doświadczenie chirurga, sprzęt i ubezpieczenie. Ale w efekcie pacjent widzi lepiej.

Opracowując szkolenie dla klienta poświęcamy wiele godzin na dokumentację i dodatkowe przygotowanie. Konsultacje po szkoleniu są bezpłatne. Nie pobieramy dodatkowych opłat za użycie sprzętu audio i video. Nie obciążamy klienta za wynajem studia telewizyjnego lub radiowego, gdyż takiego nie mamy.

Inwestycja w typowe jednodniowe szkolenie medialne dla jednego uczestnika wynosi 2,500 złotych; w firmowej grupie sześcioosobowej 675 złotych plus 23% VAT plus dodatkowe koszty (dojazd, nocleg), jeśli takie się pojawią.



28. Czy są dodatkowe opłaty za szkolenia prowadzone u klientów?


Honorarium jest to samo; dodatkowe koszty mogą być związane z podróżą i noclegiem w hotelu.



29. Czy można negocjować cenę za szkolenie?


Rzadko się zdarza, żeby ktoś chciał negocjować cenę. Cena jest składnikiem oferty. Możemy negocjować ofertę, ale nie samą cenę.



30. Inna firma szkoleniowa zaoferowała nam dużo niższą cenę za podobne szkolenie. Skąd ta różnica?


Nie wypowiadamy się na temat tego dlaczego inna firma oferuje niższe lub wyższe ceny za swoje usługi szkoleniowe.

Zatrudniamy doświadczonych trenerów o wysokich kwalifikacjach i płacimy im więcej niż początkującym szkoleniowcom.



31. Czy Pressence Public Relations prowadzi szkolenia medialne dla innych agencji PR?


Nie robimy tego tak jak doświadczony piekarz nie szkoli pracowników konkurencyjnej piekarni. Gdybyśmy szkolili pracowników innych agencji PR, działalibyśmy na naszą niekorzyść.

Konkurencję zapraszamy do prenumeraty "Pressence Newsletter", gdzie publikujemy praktyczne porady o komunikacji z mediami. To wszystko co możemy dla niej zrobić.



32. Reprezentuję firmę szkoleniową. Czy mogę kupić wasze materiały szkoleniowe do wykorzystania na naszych szkoleniach?


Nie sprzedajemy naszych materiałów szkoleniowych innym firmom szkoleniowym.



33. Jakie są warunki płatności?


Od klientów, którzy pierwszy raz korzystają z naszych usług oczekujemy płatności z góry.

Klienci, którzy korzystali z naszych usług w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy mają dwa tygodnie na płatność.



34. Czy mogę liczyć na rabat jeśli kupię więcej szkoleń?


Tak. Dla klientów, którzy kupują więcej szkoleń mamy 5% rabatu.



35. Czy mogę z ramienia firmy obserwować przebieg szkolenia?


Tak. Szkolenie może obserwować jedna osoba wyznaczona przez klienta. Jesteśmy otwarci na wszystkie uwagi.



36. Czy mogę oczekiwać znaczącej poprawy w komunikacji z mediami po jednodniowym szkoleniu?


Oczywiście! Uczymy jak udzielać wywiadów, wygłaszać przemówienia i przedstawiać prezentacje.

Nawet krótkie szkolenie będzie efektywne jeżeli będzie miało trafnie dobrany program, realistyczny cel i poprowadzi je fachowiec.

Potrafimy poprawić wszystkie umiejętności o 100% i dajemy Gwarancję Pełnej Satysfakcji.



37. Co znaczy Gwarancja Pełnej Satysfakcji?


W ramach umowy o przeprowadzenie szkolenia medialnego oferujemy bezwarunkową Gwarancję Pełnej Satysfakcji.

Inwestycja w praktyczną wiedzę i konkretne umiejętności jest w 100% bezpieczna. Jeżeli klient nie będzie w pełni zadowolony z realizacji umowy, Pressence Public Relations niezwłocznie zwróci pieniądze zainwestowane w szkolenie.

Gwarancja jest bezwarunkowa, tzn. klient nie musi podać przyczyny braku pełnej satysfakcji.

Zwrot inwestycji w szkolenie nie dotyczy opłat pośrednich, tzn. zakwaterowanie, wyżywienie, dojazd uczestników kursu, jeżeli takie się pojawią.



38. Kiedy może odbyć się najbliższe szkolenie?


Prosimy o kontakt telefoniczny w tej sprawie. Nasz numer: 77 441 40 14. Prowadzimy szkolenia także w weekendy; szkolenia weekendowe kosztują 50% więcej.



39. Jak można skontaktować się z konsultantem Pressence Public Relations?


Każda metoda jest dobra, ale rekomendujemy jeden z trzech sposobów:

  1. Kliknij tutaj, aby wypełnić przygotowany formularz, który będzie automatycznie przesłany do Pressence Public Relations.
  2. Kontakt z nami o dowolnej porze przez pocztę elektroniczną: biuro@pressence.com.pl.
  3. Jeśli wolisz kontakt indywidualny, prosimy o telefon do Pressence Public Relations. Nasz numer: 77 441 40 14.


Jak Cię widzą, tak Cię piszą - Krótki audyt wizerunku |  Strona główna |  Newsletter |  Misja |  O Tobie |  O nas |  Nasza metoda |  Usługi |  Portfolio |  Warsztat |  Szkolenia |  Mam pytanie |  Czytelnia |  Lektury |  Chcesz PR? |  Twoje Info |  Jazda PRóbna |  Krótki kurs PR |  Test skuteczności rzecznika prasowego |  Test inteligencji kryzysowej |  Test skuteczności przekonywania |  Test jakości obsługi klienta |  Test jakości pracy agencji public relations |  Multicultural Quiz |  In English |  Kodeks etyki PR |  Linki |  Kontakt |  Mapa strony |  Polityka ochrony prywatności |  Zastrzeżenia prawne
Szkolenia PR |  Ekspert medialny |  112 PR |  Kryzys online |  Trener medialny |  Szkolenia medialne |  Rzecznik prasowy |  Pressentacje

Twitter Facebook Google+ LinkedIn Pinterest GoldenLine YouTube
2000-2017 © Pressence Public Relations - Wszelkie prawa zastrzeżone