(C) Pressence Public Relations |
Szkolenie medialne: poziom zaawansowany Szkolenie medialne na poziomie zaawansowanym jest adresowane do doświadczonych praktyków PR i rzeczników prasowych, którzy chcę odświeżyć swoją wiedzę i poprawić umiejętności komunikacji z mediami w konkretnych sytuacjach, na przykład konferencja prasowa z okazji premiery produktu lub usługi. Sesja zaawansowana zaczyna się tam gdzie kończy się sesja średnio zaawansowana. Jej program dotyczy komunikacji w najbardziej nietypowych i najtrudniejszych sytuacjach. Trzy wyróżniki naszych szkoleń: 1. Praktyczne dokształcanie dopasowane do doświadczenia i zdolności. 2. Wysoki transfer wiedzy i umiejętności. 3. Warsztat wypełniony ćwiczeniami odnoszącymi się do realnych warunków pracy. Jednodniowa sesja trwa od czterech do siedmiu godzin. Uczestnicy zdobywają wiedzę i doświadczenie dzięki intensywnej serii symulowanych wywiadów, których tematy i scenariusze są dopasowane do realnych potrzeb i wyzwań. Po szkoleniu uczestnicy wiedzą: 1. Jak komunikować się z mediami w sytuacji kryzysowej, 2. Jak postępować z trudnymi i agresywnymi reporterami, 3. Jak odpowiadać na "trudne" pytania, na przykład pytania tendencyjne, pytania spekulacyjne, pytania z fałszywą alternatywą, itd., 4. Jak przewidywać pytania jakie może zadać reporter, 5. Jak rozpoznać nieczyste intencje reportera, 6. Jak długo rozmawiać z reporterem prasowym radiowym i telewizyjnym, 7. Jak zwiększyć kontrolę nad tym, co wykorzysta reporter, 8. Jak sobie radzić ze stresem, 9. Jak przygotować i przeprowadzić konferencję prasową w sytuacji kryzysowej, 10. Jak wykorzystać aktywną politykę medialną w sytuacji kryzysowej do ochrony i wzmocnienia marki. I jeszcze więcej... Program sesji szkoleniowej może być dopasowany do indywidualnych celów i potrzeb. Na życzenie wysyłamy ankietę badającą potrzeby szkoleniowe. Program szkolenia Sesja szkoleniowa na poziomie zaawansowanym jest podzielona na trzy główne części: 1. Komunikacja z mediami Uczestnicy szkolenia poznają kulisy pracy współczesnych mediów i kryteria doboru tematów i akcentów w sytuacji kryzysowej. Poznają swoje style komunikacji i dzięki grom komunikacyjnym uczą się rozpoznawać style komunikacji reporterów. Dowiadują się jak odpowiadać na pytania i unikać pułapek służących wymuszeniu udzielenia informacji. 2. Scenariusze hipotetycznych wywiadów i przygotowanie kluczowych przekazów Każdy uczestnik otrzymuje szczegółowy scenariusz dopasowany do jego miejsca i funkcji w swojej firmie, organizacji lub instytucji. Uczestnicy wykorzystując nową wiedzę z pierwszej części przygotowują – z pomocą trenera – kluczowe komunikaty do symulowanych wywiadów. Przekazy są odczytywane na głos, omawiane i poprawiane przed pierwszym wywiadem. 3. Symulowane wywiady dla mediów Korzystając z gotowego scenariusza i przećwiczonych przekazów każdy uczestnik udziela wywiadu prowadzonego przez doświadczonego dziennikarza. W zależności od potrzeb może to być wywiad dla prasy, radia lub telewizji. Każdy wywiad (także ten dla prasy i radia) jest rejestrowany przez kamerę video i dokładnie omawiany na forum grupy. Trener pokazuje plusy i minusy. Konstruktywna i przyjazna krytyka pomaga wzmocnić pozytywy i osłabić negatywy – zawsze wskazuje sposób poprawy słabych elementów. Przykładowy program szkolenia Czas: 6 godzin, grupa: 6 osób, branża chemiczna. 9:00-10:00 – Komunikacja w sytuacji kryzysowej (analiza przypadku, dyskusja, gra komunikacyjna)
10:00-10:10 – Przerwa na kawę 10:10-11:10 – Słuchanie w sytuacji kryzysowej (odgrywanie ról, dyskusja, gra komunikacyjna)
11:10-11:20 – Przerwa na kawę 11:20-12:20 – Konferencja prasowa w sytuacji kryzysowej (burza mózgów, dyskusja, gra komunikacyjna)
12:20-12:30 – Przerwa na kawę 12:30-14:30 – Ćwiczenia wypowiedzi przed kamerą i analiza (przerwy na życzenie)
14:30-14:50 – Test końcowy 14:50-15:00 – 7 rzeczy, które trzeba zrobić po szkoleniu medialnym Studium przypadku Młoda nauczycielka popełniła samobójstwo. Rok po tej tragedii przed sądem stanęła dyrektorka oskarżona o mobbing wobec nauczycielki. Prawnik szkoły przygotował świadków, którzy mieli zeznawać w sądzie. Pressence Public Relations zorganizowała szkolenie dla świadków szkoły, żeby przygotować ich do kontaktów z mediami. Na przykład, reporterzy mogli prosić ich o wypowiedzi na korytarzu sądowym lub szukać kontaktu w szkole lub domu. Ponieważ wszyscy pracownicy szkoły przeszli wcześniej szkolenie medialne, krótko powtórzyliśmy podstawowe zasady komunikacji z mediami w sytuacji kryzysowej. Pokazaliśmy nagrania wideo z przykładami dobrych i złych zachowań w przypadku wywiadów z zaskoczenia. Robiliśmy ćwiczenia przed kamerą jak grzecznie odmówić komentarza reporterowi (nawet jeśli prosi kilka razy) oraz jak odpowiadać krótko na serię agresywnych pytań z wykorzystaniem techniki przejścia do kluczowego komunikatu. Na koniec nagraliśmy na wideo kilka wywiadów i omówiliśmy ich plusy i minusy. Pokazaliśmy także jak poprawić błędy. Co mówią nasi Klienci Oto pięć opinii Klientów o naszych szkoleniach medialnych: 1. "Przygotowuję się do częstej współpracy z mediami. Takie szkolenie to dla mnie prawdziwy skarb. Bezcenna wiedza o sztuczkach reporterów. Dobrze dobrane przykłady z mojej branży. Czuję, że dam radę." – Właściciel start-upa 2. "Szkoda, że nie byłem na takim szkoleniu wcześniej. Wiele praktycznych porad ułatwiających komunikację z mediami i do wykorzystania w prezentacjach. Znakomita robota!" – Kierownik PR w portalu internetowym 3. "Szkolenie zmieniło moje myślenie o komunikacji z mediami. Nigdy nie sądziłem, że mogę kontrolować wywiad. Jesteście wybitnym zespołem szkoleniowym." – Kierownik marketingu w prywatnej szkole językowej 4. "To moje drugie szkolenie medialne w ciągu 12 miesięcy. Tempo właściwie dobrane do pracy naszej grupy. Pouczające studium przypadku. Jestem pod wrażeniem przygotowania trenerów. Są fantastyczni!" – Dyrektor szpitala 5. "Nasza firma przeszła niedawno poważny kryzys. W ciągu 48 godzin rzecznik prasowy zorganizował 20 wywiadów dla mediów i trzy konferencje prasowe. Nie wiem jak byśmy sobie poradzili bez tego szkolenia medialnego. Ogromnie dziękuję za pomoc!" – Rzecznik prasowy w firmie chemicznej Nasze blogi Oto trzy blogi, na których piszemy czego uczymy na naszych szkoleniach medialnych: Zapraszamy do kontaktu i skorzystania z naszej oferty szkoleniowej. Nasz telefon: 77 441 40 14. Na życzenie wyślemy więcej informacji. Nasz adres: biuro@pressence.com.pl. PS. Listę odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania o naszych szkoleniach medialnych znajdziesz tutaj. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Jak Cię widzą, tak Cię piszą - Krótki audyt wizerunku |
Strona główna |
Newsletter |
Misja |
O Tobie |
O nas |
Nasza metoda |
Usługi |
Portfolio |
Warsztat |
Szkolenia |
Mam pytanie |
Czytelnia |
Lektury |
Chcesz PR? |
Twoje Info |
Jazda PRóbna |
Krótki kurs PR |
Test skuteczności rzecznika prasowego |
Test inteligencji kryzysowej |
Test skuteczności przekonywania |
Test jakości obsługi klienta |
Test jakości pracy agencji public relations |
Multicultural Quiz |
In English |
Kodeks etyki PR |
Linki |
Kontakt | 
Mapa strony | 
Polityka ochrony prywatności |
Zastrzeżenia prawne
Szkolenia PR |
112 PR |
Komunikacja kryzysowa |
Komunikacja kryzysowa w Internecie |
Trener medialny |
Szkolenia medialne |
Rzecznik prasowy |
Pressentacje
2000-2020 © Pressence Public Relations - Wszelkie prawa zastrzeżone |