(C) Pressence Public Relations
112 punktów do planu zarządzania kryzysem [pdf, 1,5 MB]


 

Zaprenumeruj "Pressence Newsletter" - miesięcznik o public relations
 
 
Media Gapa - blog o relacjach z mediami, komunikacji kryzysowej i pisaniu informacji prasowych
 
EsPResso Quiz - Krótki, ale wcale nie taki łatwy quiz PR
Szkolenia medialne - poziom zaawansowany Szkolenia medialne - poziom zaawansowany


Szkolenie medialne: poziom zaawansowany

Szkolenie medialne na poziomie zaawansowanym jest adresowane do doświadczonych praktyków PR i rzeczników prasowych, którzy chcę odświeżyć swoją wiedzę i poprawić umiejętności komunikacji z mediami w konkretnych sytuacjach, na przykład konferencja prasowa z okazji premiery produktu lub usługi.

Sesja zaawansowana zaczyna się tam gdzie kończy się sesja średnio zaawansowana. Jej program dotyczy komunikacji w najbardziej nietypowych i najtrudniejszych sytuacjach.

Trzy wyróżniki naszych szkoleń:

1. Praktyczne dokształcanie dopasowane do doświadczenia i zdolności.

2. Wysoki transfer wiedzy i umiejętności.

3. Warsztat wypełniony ćwiczeniami odnoszącymi się do realnych warunków pracy.

Jednodniowa sesja trwa od czterech do siedmiu godzin. Uczestnicy zdobywają wiedzę i doświadczenie dzięki intensywnej serii symulowanych wywiadów, których tematy i scenariusze są dopasowane do realnych potrzeb i wyzwań.

Po szkoleniu uczestnicy wiedzą:

1. Jak komunikować się z mediami w sytuacji kryzysowej,

2. Jak postępować z trudnymi i agresywnymi reporterami,

3. Jak odpowiadać na "trudne" pytania, na przykład pytania tendencyjne, pytania spekulacyjne, pytania z fałszywą alternatywą, itd.,

4. Jak przewidywać pytania jakie może zadać reporter,

5. Jak rozpoznać nieczyste intencje reportera,

6. Jak długo rozmawiać z reporterem prasowym radiowym i telewizyjnym,

7. Jak zwiększyć kontrolę nad tym, co wykorzysta reporter,

8. Jak sobie radzić ze stresem,

9. Jak przygotować i przeprowadzić konferencję prasową w sytuacji kryzysowej,

10. Jak wykorzystać aktywną politykę medialną w sytuacji kryzysowej do ochrony i wzmocnienia marki.

I jeszcze więcej...

Program sesji szkoleniowej może być dopasowany do indywidualnych celów i potrzeb. Na życzenie wysyłamy ankietę badającą potrzeby szkoleniowe.

Program szkolenia

Sesja szkoleniowa na poziomie zaawansowanym jest podzielona na trzy główne części:

1. Komunikacja z mediami

Uczestnicy szkolenia poznają kulisy pracy współczesnych mediów i kryteria doboru tematów i akcentów w sytuacji kryzysowej. Poznają swoje style komunikacji i dzięki grom komunikacyjnym uczą się rozpoznawać style komunikacji reporterów. Dowiadują się jak odpowiadać na pytania i unikać pułapek służących wymuszeniu udzielenia informacji.

2. Scenariusze hipotetycznych wywiadów i przygotowanie kluczowych przekazów

Każdy uczestnik otrzymuje szczegółowy scenariusz dopasowany do jego miejsca i funkcji w swojej firmie, organizacji lub instytucji.

Uczestnicy wykorzystując nową wiedzę z pierwszej części przygotowują – z pomocą trenera – kluczowe komunikaty do symulowanych wywiadów.

Przekazy są odczytywane na głos, omawiane i poprawiane przed pierwszym wywiadem.

3. Symulowane wywiady dla mediów

Korzystając z gotowego scenariusza i przećwiczonych przekazów każdy uczestnik udziela wywiadu prowadzonego przez doświadczonego dziennikarza. W zależności od potrzeb może to być wywiad dla prasy, radia lub telewizji.

Każdy wywiad (także ten dla prasy i radia) jest rejestrowany przez kamerę video i dokładnie omawiany na forum grupy. Trener pokazuje plusy i minusy.

Konstruktywna i przyjazna krytyka pomaga wzmocnić pozytywy i osłabić negatywy – zawsze wskazuje sposób poprawy słabych elementów.

Przykładowy program szkolenia

Czas: 6 godzin, grupa: 6 osób, branża chemiczna.

9:00-10:00 – Komunikacja w sytuacji kryzysowej (analiza przypadku, dyskusja, gra komunikacyjna)

  • 7 kryzysowych mitów
  • 7 fatalnych błędów w zarządzaniu sytuacją kryzysową
  • 20 symptomów kryzysowego zarządzania firmą

10:00-10:10 – Przerwa na kawę

10:10-11:10 – Słuchanie w sytuacji kryzysowej (odgrywanie ról, dyskusja, gra komunikacyjna)

  • Quiz: Czy jesteś dobrym słuchaczem?
  • 9 powodów dlaczego reporterzy nie słuchają
  • 10 porad jak lepiej słuchać w wywiadzie dla mediów

11:10-11:20 – Przerwa na kawę

11:20-12:20 – Konferencja prasowa w sytuacji kryzysowej (burza mózgów, dyskusja, gra komunikacyjna)

  • 5 powodów dlaczego reporterzy nie lubią konferencji prasowych
  • 10 pytań sprawdzających skuteczność wywiadu na konferencji prasowej
  • 10 pułapek prawa prasowego

12:20-12:30 – Przerwa na kawę

12:30-14:30 – Ćwiczenia wypowiedzi przed kamerą i analiza (przerwy na życzenie)

  • Runda I: Trzy elementy odpowiedzi na pytanie reportera
  • Runda II: Kluczowe przekazy w odpowiedziach na pytania reportera
  • Runda III: Odpowiedzi na "trudne" pytania
  • Runda IV: Symulacja konferencji prasowej (temat: zatrucie rzeki)

14:30-14:50 – Test końcowy

14:50-15:00 – 7 rzeczy, które trzeba zrobić po szkoleniu medialnym

Studium przypadku

Młoda nauczycielka popełniła samobójstwo. Rok po tej tragedii przed sądem stanęła dyrektorka oskarżona o mobbing wobec nauczycielki. Prawnik szkoły przygotował świadków, którzy mieli zeznawać w sądzie.

Pressence Public Relations zorganizowała szkolenie dla świadków szkoły, żeby przygotować ich do kontaktów z mediami. Na przykład, reporterzy mogli prosić ich o wypowiedzi na korytarzu sądowym lub szukać kontaktu w szkole lub domu.

Ponieważ wszyscy pracownicy szkoły przeszli wcześniej szkolenie medialne, krótko powtórzyliśmy podstawowe zasady komunikacji z mediami w sytuacji kryzysowej. Pokazaliśmy nagrania wideo z przykładami dobrych i złych zachowań w przypadku wywiadów z zaskoczenia.

Robiliśmy ćwiczenia przed kamerą jak grzecznie odmówić komentarza reporterowi (nawet jeśli prosi kilka razy) oraz jak odpowiadać krótko na serię agresywnych pytań z wykorzystaniem techniki przejścia do kluczowego komunikatu. Na koniec nagraliśmy na wideo kilka wywiadów i omówiliśmy ich plusy i minusy. Pokazaliśmy także jak poprawić błędy.

Co mówią nasi Klienci

Oto pięć opinii Klientów o naszych szkoleniach medialnych:

1. "Przygotowuję się do częstej współpracy z mediami. Takie szkolenie to dla mnie prawdziwy skarb. Bezcenna wiedza o sztuczkach reporterów. Dobrze dobrane przykłady z mojej branży. Czuję, że dam radę."

– Właściciel start-upa

2. "Szkoda, że nie byłem na takim szkoleniu wcześniej. Wiele praktycznych porad ułatwiających komunikację z mediami i do wykorzystania w prezentacjach. Znakomita robota!"

– Kierownik PR w portalu internetowym

3. "Szkolenie zmieniło moje myślenie o komunikacji z mediami. Nigdy nie sądziłem, że mogę kontrolować wywiad. Jesteście wybitnym zespołem szkoleniowym."

– Kierownik marketingu w prywatnej szkole językowej

4. "To moje drugie szkolenie medialne w ciągu 12 miesięcy. Tempo właściwie dobrane do pracy naszej grupy. Pouczające studium przypadku. Jestem pod wrażeniem przygotowania trenerów. Są fantastyczni!"

– Dyrektor szpitala

5. "Nasza firma przeszła niedawno poważny kryzys. W ciągu 48 godzin rzecznik prasowy zorganizował 20 wywiadów dla mediów i trzy konferencje prasowe. Nie wiem jak byśmy sobie poradzili bez tego szkolenia medialnego. Ogromnie dziękuję za pomoc!"

– Rzecznik prasowy w firmie chemicznej

Nasze blogi

Oto trzy blogi, na których piszemy czego uczymy na naszych szkoleniach medialnych:

1. Szkolenia medialne

2. Rzecznik prasowy

3. Komunikacja kryzysowa

Zapraszamy do kontaktu i skorzystania z naszej oferty szkoleniowej. Nasz telefon: 77 441 40 14.

Na życzenie wyślemy więcej informacji. Nasz adres: biuro@pressence.com.pl.

PS. Listę odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania o naszych szkoleniach medialnych znajdziesz tutaj.


Jak Cię widzą, tak Cię piszą - Krótki audyt wizerunku |  Strona główna |  Newsletter |  Misja |  O Tobie |  O nas |  Nasza metoda |  Usługi |  Portfolio |  Warsztat |  Szkolenia |  Mam pytanie |  Czytelnia |  Lektury |  Chcesz PR? |  Twoje Info |  Jazda PRóbna |  Krótki kurs PR |  Test skuteczności rzecznika prasowego |  Test inteligencji kryzysowej |  Test skuteczności przekonywania |  Test jakości obsługi klienta |  Test jakości pracy agencji public relations |  Multicultural Quiz |  In English |  Kodeks etyki PR |  Linki |  Kontakt |  Mapa strony |  Polityka ochrony prywatności |  Zastrzeżenia prawne
Szkolenia PR |  Ekspert medialny |  112 PR |  Kryzys online |  Trener medialny |  Szkolenia medialne |  Rzecznik prasowy |  Pressentacje

Twitter Facebook Google+ LinkedIn Pinterest GoldenLine YouTube
2000-2017 © Pressence Public Relations - Wszelkie prawa zastrzeżone