(C) Pressence Public Relations
112 punktów do planu zarządzania kryzysem [pdf, 1,5 MB]


 

Zaprenumeruj "Pressence Newsletter" - miesięcznik o public relations
 
 
Media Gapa - blog o relacjach z mediami, komunikacji kryzysowej i pisaniu informacji prasowych
 
EsPResso Quiz - Krótki, ale wcale nie taki łatwy quiz PR
Szkolenia medialne - poziom średnio zaawansowany Szkolenia medialne - poziom średnio zaawansowany


Szkolenia medialne: poziom średnio zaawansowany (najbardziej popularne)

Nasi klienci najczęściej wybierają szkolenie medialne na poziomie średnio zaawansowanym.

Program szkolenia odpowiada osobom, które z racji pełnionego stanowiska (na przykład rzecznik prasowy) reprezentują firmę, organizację lub instytucję w mediach. Przydaje się pewne doświadczenie w kontaktach z mediami, ale nie jest to wymóg niezbędny.

Trzy wyróżniki naszych szkoleń:

1. Praktyczne dokształcanie dopasowane do doświadczenia i zdolności.

2. Wysoki transfer wiedzy i umiejętności.

3. Warsztat wypełniony ćwiczeniami odnoszącymi się do realnych warunków pracy.

Jednodniowa sesja trwa od czterech do siedmiu godzin. Uczestnicy poszerzają i pogłębiają swoją wiedzę o współczesnych mediach (także o mediach społecznościowych) i doskonalą umiejętności udzielania wywiadów, których tematy i scenariusze są dopasowane do realnych potrzeb.

Po szkoleniu uczestnicy wiedzą:

1. Jak tworzyć przekonujące przekazy dla mediów,

2. Jakich informacji szukają reporterzy,

3. Jakie są prawa i obowiązki osoby udzielającej wywiadu,

4. Jak przewidywać pytania jakie może zadać reporter,

5. Jak odpowiadać na "trudne" pytania,

6. Jak zwiększyć kontrolę nad tym, co wykorzysta reporter,

7. Jak komunikować się z mediami w sytuacji kryzysowej,

8. Jak media społecznościowe wpływają na relacje z mediami i jak chronić swoją markę online,

9. Jak unikać pułapek prawa prasowego,

10. Jak wykorzystać aktywną politykę medialną do wzmocnienia marki.

I jeszcze więcej...

Program sesji szkoleniowej może być dopasowany do indywidualnych celów i potrzeb. Na życzenie wysyłamy ankietę badającą potrzeby szkoleniowe.

Program szkolenia

Sesja szkoleniowa na poziomie średnio zaawansowanym jest podzielona na trzy główne części:

1. Komunikacja z mediami

Uczestnicy szkolenia poznają kulisy pracy współczesnych mediów i kryteria doboru tematów. Poznają swoje style komunikacji i dzięki grom komunikacyjnym uczą się rozpoznawać style komunikacji reporterów. Dowiadują się jak odpowiadać na pytania i unikać pułapek służących wymuszeniu udzielenia informacji.

2. Scenariusze hipotetycznych wywiadów i przygotowanie kluczowych przekazów

Każdy uczestnik otrzymuje szczegółowy scenariusz dopasowany do jego miejsca i funkcji w swojej firmie, organizacji lub instytucji.

Uczestnicy wykorzystując nową wiedzę z pierwszej części przygotowują – z pomocą trenera – kluczowe komunikaty do symulowanych wywiadów.

Przekazy są odczytywane na głos, omawiane i poprawiane przed pierwszym wywiadem.

3. Symulowane wywiady dla mediów

Korzystając z gotowego scenariusza i przećwiczonych przekazów każdy uczestnik udziela wywiadu prowadzonego przez doświadczonego dziennikarza. W zależności od potrzeb może to być wywiad dla prasy, radia lub telewizji.

Każdy wywiad (także ten dla prasy i radia) jest rejestrowany przez kamerę video i dokładnie omawiany na forum grupy. Trener pokazuje plusy i minusy.

Konstruktywna i przyjazna krytyka pomaga wzmocnić pozytywy i osłabić negatywy – zawsze wskazuje sposób poprawy słabych elementów.

Przykładowy program szkolenia

Czas: 6 godzin, grupa: 6 osób, branża finansowa.

9:00-10:00 – Czego chcą dziennikarze (analiza przypadku, dyskusja, gra komunikacyjna)

  • Quiz: Czy potrafisz rozmawiać z reporterem przez telefon?
  • 5 powodów dlaczego dziennikarze zadają nieprzyjemne pytania
  • 7 ulubionych dziennikarskich tematów

10:00-10:10 – Przerwa na kawę

10:10-11:10 – Pytania i odpowiedzi w wywiadzie (burza mózgów, dyskusja, gra komunikacyjna)

  • 5 pytań, o których nie wolno zapomnieć przed następnym wywiadem dla mediów
  • 7 wyróżników dobrej odpowiedzi
  • 10 propozycji jak mówić "bez komentarza"

11:10-11:20 – Przerwa na kawę

11:20-12:20 – Trudne sytuacje w wywiadzie (odgrywanie ról, dyskusja, gra komunikacyjna)

  • 5 reporterskich metod wymuszenia udzielenia informacji
  • 10 pułapek prawa prasowego
  • 21 wskazówek jak komunikować się z mediami w sytuacji kryzysowej

12:20-12:30 – Przerwa na kawę

12:30-14:30 – Ćwiczenia wypowiedzi przed kamerą i analiza (przerwy na życzenie)

  • Runda I: Trzy elementy odpowiedzi na pytanie reportera
  • Runda II: Kluczowe przekazy w odpowiedziach na pytania reportera
  • Runda III: Odpowiedzi na "trudne" pytania
  • Runda IV: Wywiad w sytuacji konfrontacji z innym rozmówcą, na przykład uczestnikiem zdarzenia lub ekspertem (temat: błędna prognoza ekonomiczna)

14:30-14:50 – Test końcowy

14:50-15:00 – 5 rzeczy, które trzeba zrobić po szkoleniu medialnym

Studium przypadku

Kiedy firma produkująca środki chemiczne dla rolnictwa zatruła rzekę jej zarząd spotkał się z dziennikarzami na konferencji prasowej i zorganizował spotkanie z radnymi, żeby wytłumaczyć co się stało i przeprosić za szkody. Obydwa spotkania nie były udane i szefowie firmy uznali, że potrzebują szkolenia medialnego, na którym chcieli nauczyć się co zrobić, żeby ludzie uwierzyli w ich przeprosiny.

Pressence Public Relations przeprowadziła dwie 3-godzinne sesje szkoleniowe dla kilkuosobowych grup najważniejszych pracowników firmy. Szkolenia rozpoczęły się od obejrzenia kilku publicznych przeprosin pokazywanych i krytykowanych w mediach. Potem wyjaśniliśmy na czym polegają skuteczne przeprosiny. Każdy uczestnik wziął udział w kilku symulowanych wywiadach dla mediów, w których ćwiczył sztukę szczerych i przekonujących przeprosin.

Skuteczna komunikacja nie ogranicza się do przekazania informacji. Jeśli chcesz być dobrze zrozumiany, musisz wiedzieć jak "zachęcić" ludzi do słuchania. Na szkoleniu pokazaliśmy jak "zachęcać" słuchaczy i nawiązywać z nimi dobry kontakt.

Co mówią nasi Klienci

Oto pięć opinii Klientów o naszych szkoleniach medialnych:

1. "Dzięki szkoleniu medialnemu przekonałem się jak ważne jest przygotowanie do wywiadu i przećwiczenie kluczowych komunikatów. Porady ze szkolenia mogę wykorzystać także w prezentacjach biznesowych. Dobra robota!"

– Właściciel firmy konsultingowej

2. "Jestem rzecznikiem prasowym 15 lat. Mam za sobą kilka różnych szkoleń medialnych, ale to było naprawdę super. Nie wiedziałem, że firma z Opola może robić takie dobre szkolenia. Warszawa może się od was uczyć."

– Rzecznik prasowy w urzędzie miasta

3. "Początkowo myślałem, że trudno będzie namówić grupę na dwudniowe szkolenie medialne. Myliłem się. Dwa dni minęły jak z bicza strzelił. Wszystkie punkty szkolenia wzorowo zrealizowane zgodnie z programem. Jesteśmy bardzo dobrze przygotowani do wywiadów dla mediów w każdej sytuacji."

– Dyrektor komunikacji w banku

4. "Celnie dobrane tematy ćwiczeń przed kamerą. Właśnie o to chodzi. Nie wiedziałam, że tak dużo można się nauczyć w jeden dzień. Dzięki temu szkoleniu nie boję się już rozmawiać z reporterami."

– Właścicielka firmy turystycznej

5. "Najciekawsza część szkolenia? Informacje jak działają media w sytuacji kryzysowej i jakich sztuczek używają reporterzy, żeby wymusić udzielenie informacji. No i oczywiście obowiązkowe ćwiczenia przed kamerą. Najsłabsza część? Nie było takiej."

– Dyrektor w urzędzie marszałkowskim

Nasze blogi

Oto trzy blogi, na których piszemy czego uczymy na naszych szkoleniach medialnych:

1. Szkolenia medialne

2. Rzecznik prasowy

3. Komunikacja kryzysowa

Zapraszamy do kontaktu i skorzystania z naszej oferty szkoleniowej. Nasz telefon: 77 441 40 14.

Na życzenie wyślemy więcej informacji. Nasz adres: biuro@pressence.com.pl.

PS. Listę odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania o naszych szkoleniach medialnych znajdziesz tutaj.


Jak Cię widzą, tak Cię piszą - Krótki audyt wizerunku |  Strona główna |  Newsletter |  Misja |  O Tobie |  O nas |  Nasza metoda |  Usługi |  Portfolio |  Warsztat |  Szkolenia |  Mam pytanie |  Czytelnia |  Lektury |  Chcesz PR? |  Twoje Info |  Jazda PRóbna |  Krótki kurs PR |  Test skuteczności rzecznika prasowego |  Test inteligencji kryzysowej |  Test skuteczności przekonywania |  Test jakości obsługi klienta |  Test jakości pracy agencji public relations |  Multicultural Quiz |  In English |  Kodeks etyki PR |  Linki |  Kontakt |  Mapa strony |  Polityka ochrony prywatności |  Zastrzeżenia prawne
Szkolenia PR |  112 PR |  Komunikacja kryzysowa |  Komunikacja kryzysowa w Internecie |  Trener medialny |  Szkolenia medialne |  Rzecznik prasowy |  Pressentacje

Twitter Facebook Google+ LinkedIn Pinterest GoldenLine YouTube
2000-2020 © Pressence Public Relations - Wszelkie prawa zastrzeżone