(C) Pressence Public Relations
112 punktów do planu zarządzania kryzysem [pdf, 1,5 MB]


 

Zaprenumeruj "Pressence Newsletter" - miesięcznik o public relations
 
 
Media Gapa - blog o relacjach z mediami, komunikacji kryzysowej i pisaniu informacji prasowych
 
EsPResso Quiz - Krótki, ale wcale nie taki łatwy quiz PR
Szkolenia medialne - poziom podstawowy Szkolenia medialne - poziom podstawowy


Szkolenia medialne: poziom podstawowy

Szkolenie na poziomie podstawowym jest adresowane do osób, które mają małe lub nie mają żadnego doświadczenia w kontaktach z mediami, ale może się zdarzyć, że będą musiały reprezentować swoją firmę, organizację lub instytucję w mediach lub wziąć udział w przygotowaniu do wywiadu dla mediów.

Trzy wyróżniki naszych szkoleń:

1. Praktyczne dokształcanie dopasowane do doświadczenia i zdolności.

2. Wysoki transfer wiedzy i umiejętności.

3. Warsztat wypełniony ćwiczeniami odnoszącymi się do realnych warunków pracy.

Jednodniowa sesja trwa od czterech do siedmiu godzin. Program szkolenia skutecznie przygotowuje do pierwszego kontaktu z mediami, na przykład udzielnie informacji przez telefon lub krótka wypowiedź do kamery.

Po szkoleniu uczestnicy wiedzą:

1. Jak tworzyć przekonujące przekazy dla mediów,

2. Jakich informacji szukają reporterzy,

3. Jakie są prawa i obowiązki osoby udzielającej wywiadu,

4. Jak krok po kroku przygotować się do wywiadu dla mediów,

5. Co utrudnia tworzenie wartościowych relacji z mediami,

6. Jak unikać pułapek prawa prasowego,

7. Jak prowadzić aktywną politykę medialną.

I jeszcze więcej...

Program sesji szkoleniowej może być dopasowany do indywidualnych celów i potrzeb. Na życzenie wysyłamy ankietę badającą potrzeby szkoleniowe.

Program szkolenia

Sesja szkoleniowa na poziomie podstawowym jest podzielona na trzy główne części:

1. Komunikacja z mediami

Uczestnicy szkolenia poznają kulisy pracy współczesnych mediów i kryteria doboru tematów. Poznają swoje style komunikacji i dzięki grom komunikacyjnym uczą się rozpoznawać style komunikacji reporterów. Dowiadują się jak odpowiadać na pytania i unikać pułapek służących wymuszeniu udzielenia informacji.

2. Scenariusze hipotetycznych wywiadów i przygotowanie kluczowych przekazów

Każdy uczestnik otrzymuje szczegółowy scenariusz dopasowany do jego miejsca i funkcji w swojej firmie, organizacji lub instytucji.

Uczestnicy wykorzystując nową wiedzę z pierwszej części przygotowują – z pomocą trenera – kluczowe komunikaty do symulowanych wywiadów.

Przekazy są odczytywane na głos, omawiane i poprawiane przed pierwszym wywiadem.

3. Symulowane wywiady dla mediów

Korzystając z gotowego scenariusza i przećwiczonych przekazów każdy uczestnik udziela wywiadu prowadzonego przez doświadczonego dziennikarza. W zależności od potrzeb może to być wywiad dla prasy, radia lub telewizji.

Każdy wywiad (także ten dla prasy i radia) jest rejestrowany przez kamerę video i dokładnie omawiany na forum grupy. Trener pokazuje plusy i minusy.

Konstruktywna i przyjazna krytyka pomaga wzmocnić pozytywy i osłabić negatywy – zawsze wskazuje sposób poprawy słabych elementów.

Przykładowy program szkolenia

Czas: 6 godzin, grupa: 6 osób, branża budowlana.

9:00-10:00 – Dziennikarze i media (analiza przypadku, dyskusja, gra komunikacyjna)

  • 7 słów prawdy o mediach
  • 10 rzeczy potrzebnych przed każdym wywiadem dla mediów
  • 21 złotych zasad komunikacji z mediami

10:00-10:10 – Przerwa na kawę

10:10-11:10 – Pytania i odpowiedzi w wywiadzie (burza mózgów, dyskusja, gra komunikacyjna)

  • 7 medialnych mitów
  • 10 pytań do reportera przed wywiadem
  • 15 pytań jakie może zadać reporter prasowy i jak na nie odpowiedzieć

11:10-11:20 – Przerwa na kawę

11:20-12:20 – Trudne sytuacje w wywiadzie (odgrywanie ról, dyskusja, gra komunikacyjna)

  • 3 rodzaje podstępnych pytań reportera w sytuacji kryzysowej
  • 5 sygnałów, że reporter ma nieczyste intencje
  • 10 pułapek prawa prasowego

12:20-12:30 – Przerwa na kawę

12:30-14:30 – Ćwiczenia wypowiedzi przed kamerą i analiza (przerwy na życzenie)

  • Runda I: Trzy elementy odpowiedzi na pytanie reportera

  • Runda II: Kluczowe przekazy w odpowiedziach na pytania reportera
  • Runda III: Odpowiedzi na "trudne" pytania
  • Runda IV: Krótkie wypowiedzi dla telewizyjnego programu informacyjnego (temat: zmiany w prawie budowlanym)

14:30-14:50 – Test końcowy

14:50-15:00 – 3 rzeczy, które trzeba zrobić po szkoleniu medialnym

Studium przypadku

Kiedy ekipa "Uwagi" z TVN pojawiła się w jednym z miast na południu Polski klient Pressence Public Relations z tego miasta natychmiast zadzwonił do nas przeczuwając, że chodzi o jego firmę. Miał rację. Reporterzy "Uwagi" zbierali informacje o tej firmie.

Szybko przyjechaliśmy do siedziby naszego klienta i przygotowaliśmy rzecznika prasowego, osobę odpowiedzialną w firmie za bhp i szefa związków zawodowych do występu w programie znanym ze słabości do sensacji.

Na szkoleniu pokazaliśmy kilka interwencyjnych reportaży o wypadkach w pracy (robionych także przez inne stacje telewizyjne). Zwróciliśmy uwagę na styl, język i sposób przedstawiania tematu. Przygotowaliśmy i przećwiczyliśmy przed kamerą najnowsze kluczowe komunikaty firmy i odpowiedzi na pytania jakie może zadać reporter, także te najtrudniejsze.

Co mówią nasi Klienci

Oto pięć opinii Klientów o naszych szkoleniach medialnych:

1. "Szkolenie, które przygotowało nas do zarządzania kryzysem było strzałem w dziesiątkę. Właśnie tego potrzebowaliśmy. Chętnie zgłoszę się na kolejne szkolenie."

– Rzecznik prasowy fundacji

2. "Zawsze kiedy sięgam do materiałów ze szkolenia myślę o tych dwóch pracowitych dniach. Dzięki szkoleniu nasza firma poprawiła relacje z mediami. Nasi eksperci są częściej proszeni o komentarze i cytowani w czasopismach branżowych. Dziękuję za bezcenne doświadczenie."

– Właściciel firmy deweloperskiej

3. "Szkolenie bardzo dobrze przygotowało nasz nowy zarząd do przyszłych kontaktów z mediami i planowaną fuzją. Podobał nam się pragmatyczny proces nauki – od przekazywania informacji, przez przykłady, po praktyczne ćwiczenia."

– Dyrektor w firmie finansowej

4. "Serdecznie dziękuję całemu zespołowi za fantastyczne dwa dni na szkoleniu medialnym. Nie tylko poznaliśmy podstawy udzielania wywiadów, ale dowiedzieliśmy się także jak doskonalić nasze umiejętności komunikacji z mediami po szkoleniu."

– Kierowniczka PR w firmie kosmetycznej

5. "Takie szkolenie powinno być obowiązkowe dla wszystkich dyrektorów szkół. Perfekcyjnie przygotowane, intensywne i rzeczowe szkolenie medialne. Dziękuję!"

– Dyrektor szkoły

Nasze blogi

Oto trzy blogi, na których piszemy czego uczymy na naszych szkoleniach medialnych:

1. Szkolenia medialne

2. Rzecznik prasowy

3. Komunikacja kryzysowa

Zapraszamy do kontaktu i skorzystania z naszej oferty szkoleniowej. Nasz telefon: 77 441 40 14.

Na życzenie wyślemy więcej informacji. Nasz adres: biuro@pressence.com.pl.

PS. Listę odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania o naszych szkoleniach medialnych znajdziesz tutaj.


Jak Cię widzą, tak Cię piszą - Krótki audyt wizerunku |  Strona główna |  Newsletter |  Misja |  O Tobie |  O nas |  Nasza metoda |  Usługi |  Portfolio |  Warsztat |  Szkolenia |  Mam pytanie |  Czytelnia |  Lektury |  Chcesz PR? |  Twoje Info |  Jazda PRóbna |  Krótki kurs PR |  Test skuteczności rzecznika prasowego |  Test inteligencji kryzysowej |  Test skuteczności przekonywania |  Test jakości obsługi klienta |  Test jakości pracy agencji public relations |  Multicultural Quiz |  In English |  Kodeks etyki PR |  Linki |  Kontakt |  Mapa strony |  Polityka ochrony prywatności |  Zastrzeżenia prawne
Szkolenia PR |  112 PR |  Komunikacja kryzysowa |  Komunikacja kryzysowa w Internecie |  Trener medialny |  Szkolenia medialne |  Rzecznik prasowy |  Pressentacje

Twitter Facebook Google+ LinkedIn Pinterest GoldenLine YouTube
2000-2020 © Pressence Public Relations - Wszelkie prawa zastrzeżone