(C) Pressence Public Relations |
Szkolenia medialne: poziom podstawowy Szkolenie na poziomie podstawowym jest adresowane do osób, które mają małe lub nie mają żadnego doświadczenia w kontaktach z mediami, ale może się zdarzyć, że będą musiały reprezentować swoją firmę, organizację lub instytucję w mediach lub wziąć udział w przygotowaniu do wywiadu dla mediów. Trzy wyróżniki naszych szkoleń: 1. Praktyczne dokształcanie dopasowane do doświadczenia i zdolności. 2. Wysoki transfer wiedzy i umiejętności. 3. Warsztat wypełniony ćwiczeniami odnoszącymi się do realnych warunków pracy. Jednodniowa sesja trwa od czterech do siedmiu godzin. Program szkolenia skutecznie przygotowuje do pierwszego kontaktu z mediami, na przykład udzielnie informacji przez telefon lub krótka wypowiedź do kamery. Po szkoleniu uczestnicy wiedzą: 1. Jak tworzyć przekonujące przekazy dla mediów, 2. Jakich informacji szukają reporterzy, 3. Jakie są prawa i obowiązki osoby udzielającej wywiadu, 4. Jak krok po kroku przygotować się do wywiadu dla mediów, 5. Co utrudnia tworzenie wartościowych relacji z mediami, 6. Jak unikać pułapek prawa prasowego, 7. Jak prowadzić aktywną politykę medialną. I jeszcze więcej... Program sesji szkoleniowej może być dopasowany do indywidualnych celów i potrzeb. Na życzenie wysyłamy ankietę badającą potrzeby szkoleniowe. Program szkolenia Sesja szkoleniowa na poziomie podstawowym jest podzielona na trzy główne części: 1. Komunikacja z mediami Uczestnicy szkolenia poznają kulisy pracy współczesnych mediów i kryteria doboru tematów. Poznają swoje style komunikacji i dzięki grom komunikacyjnym uczą się rozpoznawać style komunikacji reporterów. Dowiadują się jak odpowiadać na pytania i unikać pułapek służących wymuszeniu udzielenia informacji. 2. Scenariusze hipotetycznych wywiadów i przygotowanie kluczowych przekazów Każdy uczestnik otrzymuje szczegółowy scenariusz dopasowany do jego miejsca i funkcji w swojej firmie, organizacji lub instytucji. Uczestnicy wykorzystując nową wiedzę z pierwszej części przygotowują – z pomocą trenera – kluczowe komunikaty do symulowanych wywiadów. Przekazy są odczytywane na głos, omawiane i poprawiane przed pierwszym wywiadem. 3. Symulowane wywiady dla mediów Korzystając z gotowego scenariusza i przećwiczonych przekazów każdy uczestnik udziela wywiadu prowadzonego przez doświadczonego dziennikarza. W zależności od potrzeb może to być wywiad dla prasy, radia lub telewizji. Każdy wywiad (także ten dla prasy i radia) jest rejestrowany przez kamerę video i dokładnie omawiany na forum grupy. Trener pokazuje plusy i minusy. Konstruktywna i przyjazna krytyka pomaga wzmocnić pozytywy i osłabić negatywy – zawsze wskazuje sposób poprawy słabych elementów. Przykładowy program szkolenia Czas: 6 godzin, grupa: 6 osób, branża budowlana. 9:00-10:00 – Dziennikarze i media (analiza przypadku, dyskusja, gra komunikacyjna)
10:00-10:10 – Przerwa na kawę 10:10-11:10 – Pytania i odpowiedzi w wywiadzie (burza mózgów, dyskusja, gra komunikacyjna)
11:10-11:20 – Przerwa na kawę 11:20-12:20 – Trudne sytuacje w wywiadzie (odgrywanie ról, dyskusja, gra komunikacyjna)
12:20-12:30 – Przerwa na kawę 12:30-14:30 – Ćwiczenia wypowiedzi przed kamerą i analiza (przerwy na życzenie)
14:30-14:50 – Test końcowy 14:50-15:00 – 3 rzeczy, które trzeba zrobić po szkoleniu medialnym Studium przypadku Kiedy ekipa "Uwagi" z TVN pojawiła się w jednym z miast na południu Polski klient Pressence Public Relations z tego miasta natychmiast zadzwonił do nas przeczuwając, że chodzi o jego firmę. Miał rację. Reporterzy "Uwagi" zbierali informacje o tej firmie. Szybko przyjechaliśmy do siedziby naszego klienta i przygotowaliśmy rzecznika prasowego, osobę odpowiedzialną w firmie za bhp i szefa związków zawodowych do występu w programie znanym ze słabości do sensacji. Na szkoleniu pokazaliśmy kilka interwencyjnych reportaży o wypadkach w pracy (robionych także przez inne stacje telewizyjne). Zwróciliśmy uwagę na styl, język i sposób przedstawiania tematu. Przygotowaliśmy i przećwiczyliśmy przed kamerą najnowsze kluczowe komunikaty firmy i odpowiedzi na pytania jakie może zadać reporter, także te najtrudniejsze. Co mówią nasi Klienci Oto pięć opinii Klientów o naszych szkoleniach medialnych: 1. "Szkolenie, które przygotowało nas do zarządzania kryzysem było strzałem w dziesiątkę. Właśnie tego potrzebowaliśmy. Chętnie zgłoszę się na kolejne szkolenie." – Rzecznik prasowy fundacji 2. "Zawsze kiedy sięgam do materiałów ze szkolenia myślę o tych dwóch pracowitych dniach. Dzięki szkoleniu nasza firma poprawiła relacje z mediami. Nasi eksperci są częściej proszeni o komentarze i cytowani w czasopismach branżowych. Dziękuję za bezcenne doświadczenie." – Właściciel firmy deweloperskiej 3. "Szkolenie bardzo dobrze przygotowało nasz nowy zarząd do przyszłych kontaktów z mediami i planowaną fuzją. Podobał nam się pragmatyczny proces nauki – od przekazywania informacji, przez przykłady, po praktyczne ćwiczenia." – Dyrektor w firmie finansowej 4. "Serdecznie dziękuję całemu zespołowi za fantastyczne dwa dni na szkoleniu medialnym. Nie tylko poznaliśmy podstawy udzielania wywiadów, ale dowiedzieliśmy się także jak doskonalić nasze umiejętności komunikacji z mediami po szkoleniu." – Kierowniczka PR w firmie kosmetycznej 5. "Takie szkolenie powinno być obowiązkowe dla wszystkich dyrektorów szkół. Perfekcyjnie przygotowane, intensywne i rzeczowe szkolenie medialne. Dziękuję!" – Dyrektor szkoły Nasze blogi Oto trzy blogi, na których piszemy czego uczymy na naszych szkoleniach medialnych: Zapraszamy do kontaktu i skorzystania z naszej oferty szkoleniowej. Nasz telefon: 77 441 40 14. Na życzenie wyślemy więcej informacji. Nasz adres: biuro@pressence.com.pl. PS. Listę odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania o naszych szkoleniach medialnych znajdziesz tutaj. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Jak Cię widzą, tak Cię piszą - Krótki audyt wizerunku |
Strona główna |
Newsletter |
Misja |
O Tobie |
O nas |
Nasza metoda |
Usługi |
Portfolio |
Warsztat |
Szkolenia |
Mam pytanie |
Czytelnia |
Lektury |
Chcesz PR? |
Twoje Info |
Jazda PRóbna |
Krótki kurs PR |
Test skuteczności rzecznika prasowego |
Test inteligencji kryzysowej |
Test skuteczności przekonywania |
Test jakości obsługi klienta |
Test jakości pracy agencji public relations |
Multicultural Quiz |
In English |
Kodeks etyki PR |
Linki |
Kontakt | 
Mapa strony | 
Polityka ochrony prywatności |
Zastrzeżenia prawne
Szkolenia PR |
112 PR |
Komunikacja kryzysowa |
Komunikacja kryzysowa w Internecie |
Trener medialny |
Szkolenia medialne |
Rzecznik prasowy |
Pressentacje
2000-2020 © Pressence Public Relations - Wszelkie prawa zastrzeżone |