Granica pomiędzy kryzysem i katastrofą może być na końcu Twego języka.
- Bogusław Feliszek
Kryzys? Jaki kryzys? To nie szczęśliwy zbieg okoliczności pomaga wyjść z opresji obronną ręką. Organizacje, które mają stale aktualizowane plany komunikacji w kryzysie zauważyły, że szczęście jakimś *dziwnym* trafem wydaje się być po ich stronie.
Jeżeli Twój plan i trening komunikacji w kryzysie nie prowadzi do podobnej konkluzji, być może warto jeszcze raz przemyśleć jak przygotować się na najgorsze.
- Chcesz otrzymać e-book antykryzysowy wypełniony poradami jak komunikować się z mediami w kryzysie?
- Chcesz wziąć udział w symulacji kryzysowej za mniej niż 5,000 zł + 22% VAT?
- Chcesz mieć plan komunikacji kryzysowej za mniej niż 10,000 zł + 22% VAT?
Zanim zaprosimy Ciebie na medialne szkolenie antykryzysowe "O rety, prasa dzwoni..." mamy kilka pytań.
- Czy Twoja organizacja przechodziła sytuację kryzysową?
- Czy Twoim zdaniem organizacja może kiedyś mieć do czynienia z kryzysem?
- Czy brałeś udział w rozwiązaniu kryzysu?
- Czy uczestnicząc w zarządzaniu kryzysem miałeś wrażenie, że efekty byłyby lepsze, gdyby wcześniej przygotowano plan zarządzania kryzysami?
- Czy zastanawiasz się dlaczego niektóre kryzysy pojawiają się i znikają, a inne przychodzą, rozszerzają się, wymykają się spod kontroli i zaczynają żyć własnym życiem?
- Czy Twoja organizacja jest podatna na kryzys?
- Czy poczułbyś się lepiej, gdybyś wiedział więcej o zarządzaniu kryzysem?
- Czy instynkt podpowiada Ci, że trzeba coś zrobić, aby zapobiec kryzysowi w organizacji lub ograniczyć jego zgubne skutki?
- Czy czujesz się czasem zagubiony, kiedy czytasz na ten temat lub słuchasz porad?
- Jeżeli zgadzasz się z tym, co czytasz na naszej firmowej witrynie WWW czy jesteś gotowy wprowadzić to niezwłocznie w życie?
Ile razy powiedziałeś TAK?
0 - 3 TAK - Twoja organizacja jest wyjątkowo dobrze przygotowana do poradzenia sobie z każdym kryzysem albo nie doceniasz grożącego niebezpieczeństwa.
4 - 6 TAK - Twoja organizacja w każdej chwili może stanąć oko w oko z kryzysem. Masz dużo szczęścia, jeżeli nic złego nie przytrafiło się do tej pory. Pamiętasz? Noe zaczął budować arkę kiedy nikt nie wierzył w potop.
7 - 10 TAK - Masz za sobą jeden lub kilka kryzysów i jeszcze więcej w przyszłości. W Twojej branży kryzys to codzienność, a my możemy Ci pomóc.
Zapraszamy serdecznie do udziału w medialnym szkoleniu antykryzysowym "O rety, prasa jedzie...".
Szkolenie dedykowane jest osobom, które zarządzają kryzysem czy im się to podoba czy nie, a w szczególności, które:
- kontaktują się z dziennikarzami nie tylko w kryzysie
- udzielają wywiadów w prasie, radiu, telewizji i Internecie nie tylko w kryzysie
- uważają, że mogą to robić lepiej nie tylko w kryzysie :-)
Jeśli jesteś prenumeratorem "Pressence Newsletter" zarejestrowanym w naszej bazie danych i nie jesteś pracownikiem lub współpracownikiem agencji public relations, z przyjemnością dajemy Ci na to szkolenie 50% rabatu.
1. "Jeśli odważą się o nas źle napisać, to przypomnimy im, ile płacimy
za reklamy w ich szmatławcu." - były prezes firmy spożywczej
2. "Mój prawnik zapewniał mnie solennie, że sprawę wygramy
zanim dowie się o tym prasa." - była posłanka
3. "Internet? A kto ma czas czytać jakieś złośliwe, kłamliwe, anonimowe
komentarze na konsumenckich listach dyskusyjnych?" - były dyrektor fabryki
mebli
Te słowa nigdy nie padły, ale dlaczego brzmią tak prawdziwie?
Cel szkolenia
Cel nadrzędny to wytworzenie i utrwalenie najważniejszej cechy w kontaktach z mediami w kryzysie:
- umiejętności dostosowania się do dziennikarza.
Naszym celem jest przygotowanie Ciebie do:
5 prostych sposobów wywołania kryzysu
- Lekceważ siłę jednego zdenerwowanego klienta z dostępem do komputera i Internetu.
- Przygotuj ważne procedury postępowania bez odpowiedniego przeszkolenia pracowników.
- W sytuacjach kryzysowych korzystaj wyłącznie z porad prawników.
- Pokaż brak przygotowania na reakcję w sytuacji utraty ważnego klienta, współpracownika lub dostawcy.
- Zatrudnij osobę na ważnym stanowisku spoza organizacji bez dokładnego sprawdzenia jej życiorysu zawodowego i prywatnego.
Wyróżnik szkolenia
Co jest szczególne w naszym medialnym szkoleniu antykryzysowym?
- Praktyczne dokształcanie korzystne dla osób z różnym doświadczeniem i zdolnościami.
- Wysoki transfer wiedzy i umiejętności.
- Szkolenie składa się z praktycznych ćwiczeń i wystąpień odnoszących się do realnych warunków pracy.
Szkolenie ma interaktywny charakter. Symulacje są wzięte prosto z życia i tak sugestywne, że uczestnicy czasem zapominają, że to tylko szkolenie!
5 prostych sposobów zapobiegania kryzysom
- Wprowadzaj w życie każdą ważną decyzję dotyczącą funkcjonowania organizacji po zasięgnięciu opinii co najmniej jednego doświadczonego praktyka public relations, który pomoże przewidzieć reakcje otoczenia wewnętrznego i zewnętrznego.
- Jeżeli masz odwagę... usiądź na chwilę i pomyśl, NAPRAWDĘ pomyśl jakie szkody może przynieść brak przygotowania na kryzys Twojej organizacji, ludziom, których zatrudniasz, ludziom, z którymi współpracujesz i Tobie osobiście. Pozwól wtedy Twojemu instynktowi - nie tylko doświadczeniu biznesowemu - podpowiedzieć Ci co i kiedy należy zrobić.
- Zadbaj o to, żeby co najmniej dwaj członkowie kadry zarządzającej byli dobrze zorientowani w tym, co można osiągnąć dzięki Internetowi.
- Kiedy jesteś krytykowany, powiedz - tak szczerze jak tylko możesz - "Być może masz rację." Uśmiechnij się i zmień temat.
- Kiedy wejdziesz w spór lub konflikt i poczujesz potrzebę wyjścia z opresji, zapytaj siebie, "Jak ważne jest to dla mnie?"
Efekty szkolenia
Po ukończeniu szkolenia będziesz wiedzieć:
- jak opracować plan komunikacji kryzysowej,
- jak efektywnie korzystać z planu komunikacji kryzysowej,
- co zrobić w pierwszej godzinie kryzysu,
- co zrobić w pierwszej dobie kryzysu,
- jak skutecznie komunikować się z mediami,
- jak skrócić czas trwania kryzysu,
- jak ograniczyć straty wywołane kryzysem.
Na pewno jesteś gotowy na kryzys? Zrób krótki test:
Pytania:
- Czy organizacja ma *realistyczny* plan komunikacji w kryzysie?
- Czy przygotowałeś listę najgorszych rzeczy jakie mogą przytrafić się Twojej organizacji dzisiaj, jutro i pojutrze?
- Czy cokolwiek z planu komunikacji w kryzysie przyda się, kiedy nadejdą trudne chwile?
- Czy jasno zdefiniowałeś kryzysy ze względu na stopień zagrożenia (wypadek, nieszczęście, katastrofa, klęska żywiołowa)?
- Czy przygotowałeś alternatywne plany zarządzania kryzysem w zależności od stopnia i rodzaju zagrożenia?
- Czy przećwiczyłeś plan na sucho? Czy plan był testowany w ciągu ostatnich 12 miesięcy?
- Czy plan kryzysowy jest zatwierdzony przez najważniejszych udziałowców?
- Czy plan zarządzania kryzysem uwzględnia prawne implikacje wydarzeń, decyzji i działań?
- Czy opracowałeś pisemny zestaw instrukcji jak wprowadzić w życie plan komunikacji kryzysowej i czy sprawdziłeś czy są one zrozumiałe? Czy każdy członek zespołu kryzysowego ma natychmiastowy dostęp do kopii planu?
- Czy wiesz ile czasu zajmie wprowadzenie planu w życie?
- Czy powołałeś/wyznaczyłeś rzeczników, którzy będą komunikować się z najważniejszymi udziałowcami w czasie kryzysu? Czy rzecznicy prasowi przeszli szkolenia kontaktowania się z mediami, udzielania wywiadów i komunikacji w kryzysie?
- Czy masz rezerwowych rzeczników prasowych i czy zostali przeszkoleni?
- Kiedy ostatnio członkowie zespołu kryzysowego i rzecznicy prasowi uczestniczyli w szkoleniu medialnym?
- Czy przekazałeś określonym osobom/grupom kompetencje w podejmowaniu decyzji w czasie zarządzania kryzysem?
- Czy zdefiniowałeś zestaw kompetencji potrzebnych do skutecznej komunikacji w kryzysie (na przykład, wystąpienia publiczne, prowadzenie zebrań, odpowiedzi na pytania w czasie konferencji prasowej, pisanie informacji/komunikatów prasowych, opracowanie strategii)?
- Czy te osoby/grupy otrzymały adekwatne przeszkolenie umożliwiające podejmowanie właściwych i szybkich decyzji?
- Czy członkowie zarządu i kierownicy średniego szczebla znają i rozumieją zachowania mediów, potrafią jasno formułować myśli i unikać pułapek zastawianych przez dziennikarzy podczas wywiadu?
- Czy organizacja systematycznie informuje pracowników o nowych trendach i nowościach tak, aby jak najlepiej wykonywali swoją pracę?
- Czy organizacja ma dobre relacje z lokalną społecznością?
- Czy organizacja monitoruje kryzysy konkurencji?
Odpowiedzi znajdziesz niżej.
Organizacja szkolenia
Maksymalna liczba uczestników: 14 osób. Minimalna: 7 osób.
Miejsce szkolenia: Warszawa, ulica Sielecka 22, 1 piętro
Data szkolenia: czwartek, 30 października 2008
Czas trwania i godziny szkolenia: 7 godzin, 9:30-11:30, 11:45-13:45, 14:45-16:45, 17:00-18:00.
Metody i formy szkolenia
- Referowanie treści - Prezentujemy informacje ważne, aktualne i odpowiadające potrzebom.
- Ćwiczenia praktyczne - Liczne przykłady, praca indywidualna i ćwiczenia w grupie pozwalają
osobiście przeżyć omawiane tematy i lepiej je opracować.
- Dyskusja grupowa - Możliwość do intensywnej wymiany zdań i doświadczeń w małej grupie.
Odpowiedzi do testu antykryzysowego:
- Jeśli odpowiedź brzmi "nie", lepiej zacznij już teraz prace nad przygotowaniem co najmniej zrębów planu kryzysowego, w którym opiszesz do kogo dzwonić, co robić i co powiedzieć w sytuacji awarii lub wypadku.
- Znasz prawo Murphy'ego? A znasz prawo teściowej Murphy'ego? Jeśli coś może się zepsuć, to znaczy, że Tobie zepsuje się na pewno.
- Liczy się tylko szczera odpowiedź. Jeżeli jest twierdząca - gratuluję. Masz ogromną przewagę nad wieloma innymi organizacjami.
- Nie zawsze trzeba budzić w środku nocy wszystkich ludzi i ewakuować ich do schronów. Właściwa ocena zagrożenia zwiększa efektywność działania i oszczędza pieniądze.
- Eksplozja to nie to samo co atak bombowy desperata; powrót do pracy nielubianego pracownika to nie to samo co zatrudnienie agresywnego szefa; błąd w cenniku to nie to samo co błąd ortograficzny w informacji prasowej.
- Skoro nie testujesz planu regularnie, skąd masz pewność, że naprawdę jest dobry? Czyż nie lepiej wykryć i poprawić niedociągnięcia teraz, kiedy to można zrobić w spokoju niż czekać na prawdziwy kryzys?
- Jeśli kluczowi udziałowcy znają szczegóły Twojego planu zarządzania kryzysem, czują się lepiej poinformowani już teraz. Mają do Ciebie większe zaufanie. Będą także w stanie dostosować wybrane elementy Twojego planu do swoich planów kryzysowych.
- W czasie zarządzania kryzysem może zabraknąć czasu na długie konsultacje z prawnikiem. Naturalnie nie wszystko można przewidzieć, ale są tematy, które wydają się oczywiste (na przykład, wypłata odszkodowań, reakcja na bezpodstawne oskarżenia, spór w sądzie gospodarczym, itp.)
- Jeżeli nie masz planu pod ręką wtedy, kiedy go najbardziej potrzebujesz to tak, jakbyś go nie miał wcale. Przygotuj skrócone wersje planu. Każdy kto go potrzebuje będzie mógł trzymać kopię w aktówce lub samochodzie.
- Kiedy rano wychodzisz z domu do pracy wiesz ile czasu zajmie dotarcie do biura. Po co wychodzić wcześniej, prawda?
- Komunikacja w kryzysie to praca w dużym stresie. Nie każdy samochód nadaje się do jazdy terenowej. Nie każdy człowiek potrafi efektywnie działać w stresie.
- Jest taka prawidłowość, że w sytuacji kryzysowej główny rzecznik prasowy jest albo na urlopie albo ma zapalenie gardła.
- Jeżeli chcesz przetrwać kryzys, musisz przejść szkolenie medialne nie rzadziej niż raz na dwa lata. Przykro mi, ale czytanie książek i oglądanie nagrań video to nie to samo.
- Czas zarządzania kryzysem to okres kiedy zmieniają się zakresy kompetencji niektórych osób. To właśnie wtedy ujawniają się prawdziwe talenty w zarządzaniu. Czy wiesz kim są ci ludzie i czy oni są gotowi podjąć nowe wyzwania w czasie kryzysu?
- Zarządzanie kryzysem to praca zespołowa. Skuteczne zarządzanie kryzysem to efektywna praca w zespole. Jego członkowie muszą dysponować kompetencjami niezbędnymi do podejmowania decyzji, które wywołują pożądane skutki.
- Nie wystarczy podejmować słuszne decyzje. Trzeba je umieć podejmować w odpowiednim momencie. Nie ma spóźnionych dobrych decyzji.
- Mieć rację to jedno, a przekonać do tej racji zwykle sceptycznie nastawionego dziennikarza to drugie. Nie ma ludzi, którzy urodzili się z darem do udzielania wywiadów. Są natomiast tacy, którzy wierzyli, że taki talent mają i ... już nie są prezesami :-(
- Dobrze poinformowany pracownik może być Twoim skutecznym obrońcą w każdej fazie kryzysu. Pracownik, który czuje się niedoinformowany może zacząć sam poszukiwać informacji, a to przecież nie jego praca. Szybka i aktualna informacja to także remedium na plotki.
- Lokalna społeczność - tak jak sąsiedzi - jest pierwszą grupą, do której zwracają się dziennikarze. Pytają o opinię, szukają potwierdzenia zarzutów lub ich odrzucenia. Czy wiesz co sądzą o Tobie sąsiedzi?
- Kryzysy konkurencji są sygnałem ostrzegawczym dla Ciebie. Lepiej, taniej i bezpieczniej jest uczyć się na cudzych błędach.
Program szkolenia
Na początku szkolenia poznasz:
- 9 głównych cech kryzysu
- 8 typowych efektów kryzysu
- 5 strategicznych etapów w zarządzaniu kryzysem
- 7 uwag jak ludzie odbierają komunikaty w kryzysie
- 12 porad jak zarządzać komunikacją w kryzysie
- 11 typowych pytań dziennikarzy w czasie kryzysu
- 10 zasad w kontakcie z mediami
- 5 porad jak zachować się w czasie wywiadu
- 7 pułapek w kontakcie z dziennikarzem
- 7 szans jakie daje kryzys
W czasie szkolenia będą przeprowadzone 3 zespołowe gry komunikacyjne:
- Komunikacyjny karambol - komunikacja w grupie
- Kwadrans strachu - wzmacnianie asertywności, poszerzanie inteligencji emocjonalnej, redukowanie konfliktów
- To logiczne Watsonie... - twórcze rozwiązywanie problemów
Pod koniec szkolenia weźmiesz udział w dwugodzinnej symulacji antykryzysowej.
Chcesz nas sprawdzić już teraz?
Na życzenie wyślemy Ci bezpłatnie i bez żadnych zobowiązań e-book "Elementarz medialny" (100 porad jak rozmawiać z dziennikarzami) (pdf, 742 Kb). Aby wysłać zamówienie, kliknij tutaj.
Materiały szkoleniowe
W ramach opłaty za szkolenie otrzymasz przewodnik do zajęć w formie e-booka (ok. 50 stron).
Spis treści e-booka "O rety, prasa jedzie...":
- Jaka jest istota komunikacji kryzysowej
- Mity komunikacji kryzysowej
- 7 głównych rodzajów kryzysu i 99 przykładów
- 4 poziomy pełzającego kryzysu
- 4 poziomy nagłego kryzysu
- 5 strategicznych etapów w zarządzaniu kryzysem
- Jak dopasować komunikację kryzysową do organizacji
- Jak opracować plan komunikacji kryzysowej
- 8 głównych elementów dobrego planu komunikacji kryzysowej
- Komunikowanie się w kryzysie
- Kontaktowanie się z udziałowcami w kryzysie
- Jak ocenić strategiczną wartość każdej grupy udziałowców
- Kontakty z mediami
- Jak wykorzystać Internet do zarządzania kryzysem
- Nowe wyzwania komunikacyjne wywołane przez terroryzm
- Dlaczego plany komunikacyjne nie gwarantują sukcesu
- 7 szans jakie daje kryzys
- Jak zbudować zespół zarządzania komunikacją kryzysową
- Jak zainteresować zarząd planem komunikacji kryzysowej
- Jak ocenić sukces zarządzania komunikacją kryzysową
Materiał jest tak zestawiony, żeby ogólne i ważne wskazówki mogły być łatwo zastosowane w dalszej osobistej edukacji.
W trosce o jak najlepsze efekty rekomendujemy zapoznanie się przed szkoleniem z naszym bezpłatnym "Krótkim kursem PR".
Każdy uczestnik otrzymuje Dyplom ukończenia szkolenia „O rety, prasa jedzie...”.
1. "Mamy znakomity plan komunikacji kryzysowej. Przećwiczymy go kiedy tylko pojawi się jakiś kryzys."
- były szef organizacji pozarządowej
2. "Czy ktoś ma pożyczyć stówkę do pierwszego?" - były dyrektor banku
3. "Żadnych konferencji prasowych. Żadnych wywiadów. Żadnych komunikatów dla prasy. Nie ma mnie, pani Zosiu." - były prezes wytwórni wody mineralnej
Tych słów też nikt nigdy nie powiedział, więc dlaczego brzmią tak prawdziwie?
Inwestycja w szkolenie "O rety, prasa jedzie..."
Koszt inwestycji w przygotowanie i prowadzenie medialnego szkolenia antykryzysowego wynosi 1450 zł + 22% VAT dla jednej osoby.
Osoby zarejestrowane w bazie danych "Pressence Newsletter" i nie zatrudnione w agencji public relations lub z nią nie współpracujące, mają prawo do 50% rabatu. Rabat wynosi 725 zł. Opłata wynosi 725 zł + 22% VAT.
Opłata za uczestnictwo obejmuje koszty szkolenia, materiałów edukacyjnych, lunchu i poczęstunków. Cena nie zawiera kosztów ewentualnego noclegu, przejazdu i parkingu.
Aby wziąć udział w szkoleniu należy wysłać zgłoszenie na adres e-mail: biuro@pressence.com.pl i po potwierdzeniu przyjęcia rezerwacji przesłać 1769 zł (prenumeratorzy "Pressence Newsletter" i osoby nie będące pracownikami lub współpracownikami agencji public relations 884 zł 50 gr) na konto Pressence Public Relations 71 1140 2017 0000 4202 0673 8738, Multibank, ul. Kościuszki 7/11, 45-062 Opole.
Fakturę VAT wystawiamy zaraz po zaksięgowaniu przelewu na naszym koncie bankowym.
Wpłacone pieniądze zwracamy na życzenie w każdej chwili zgodnie z Gwarancją Pełnej Satysfakcji.
Gwarancja Pełnej Satysfakcji
Pressence Public Relations jest tak pewna jakości świadczonych usług, że z przyjemnością oferuje Gwarancję Pełnej Satysfakcji.
Inwestycja w praktyczną wiedzę i konkretne umiejętności jest w 100% bezpieczna. Jeżeli nie będziesz w pełni zadowolony, niezwłocznie zwrócimy zainwestowane pieniądze. Gwarancja jest bezwarunkowa, tzn. nie musisz podać przyczyny braku pełnej satysfakcji.
Po zakończeniu szkolenia "O rety, prasa jedzie..." otrzymujesz możliwość bezpłatnych konsultacji poprzez e-mail przez 6 tygodni od dnia szkolenia na tematy omawiane podczas szkolenia.
Osobą szkolącą jest Bogusław Feliszek, prezes Pressence Public Relations. Telefon komórkowy do kontaktu w sprawie szkolenia 515 245 412.
Oferty specjalnej nie można łączyć z żadną inną ofertą szkoleń i warsztatów prowadzonych przez Pressence Public Relations.
Organizator zastrzega sobie prawo odwołania lub zmiany terminu i/lub miejsca szkolenia bez podania przyczyny.
Oferta ważna jest do 20 października 2008.
|