Pressence Public Relations - Ankieta








Wcale nie taki ³atwy EsPResso Quiz
1. Najgorsza rzecz jak± mo¿esz powiedzieæ reporterowi to:
"Bez komentarza."
"Wykluczone."
"Byæ mo¿e..."
"Mówiê to nieoficjalnie."
2. ¦redni czas wypowiedzi do kamery (tzw. setki) w "Wiadomo¶ciach" TVP wynosi:
9,9 sek.
11,4 sek.
12,2 sek.
13,3 sek.
3. Najlepsza d³ugo¶æ wywiadu prasowego dla Ciebie to:
20 minut.
1 godzina lub d³u¿ej.
tyle ile potrzebuje dziennikarz.
5 minut i ani sekundy d³u¿ej.
4. Dziennikarze powinni byæ traktowani:
jak przyjaciele - inaczej nie napisz± o Tobie dobrze.
z kurtuazj± i szacunkiem - to przecie¿ te¿ ludzie; niektórzy nawet mili :-)
z wy¿szo¶ci± - nie maj± pojêcia kim jeste¶ i co robisz.
jak z³o konieczne - lepiej kiedy nie masz z nimi kontaktu.
5. Kiedy nie znasz odpowiedzi na pytanie dziennikarza:
prosisz o zadanie nastêpnego pytania.
ignorujesz pytanie i zmieniasz temat.
udajesz, ¿e nie rozumiesz pytania.
wyja¶niasz dlaczego nie mo¿esz odpowiedzieæ.
6. W wywiadzie telewizyjnym Twoje s³owa s± najdobitniej wzmacniane przez:
ruchy ga³ek ocznych.
gestykulacjê.
fryzurê.
mimikê.
7. Najlepsz± metod± przygotowania siê do trudnego wywiadu jest:
opracowanie odpowiedzi na spodziewane pytania.
opracowanie trzech zwiêz³ych kluczowych komunikatów, które nale¿y umiejêtnie w³±czaæ do wszystkich odpowiedzi.
przeprowadzenie symulowanego wywiadu, w którym kolega lub kole¿anka odegra rolê agresywnego reportera.
Wszystkie powy¿sze odpowiedzi.
8. Kiedy reporter wykazuje siê brakiem wiedzy i zadaje napastliwe pytania:
szybko koñczysz rozmowê.
zasypujesz reportera faktami i statystykami.
odpowiadasz na ka¿de istotne pytanie, aby obaliæ nies³uszne oskar¿enia.
przekazujesz reporterowi teczkê z wszystkim danymi o firmie.
9. W telewizji i radiu kiedy pojawia siê d³u¿sza pauza w rozmowie:
mówisz cokolwiek, aby daæ dziennikarzowi czas na wymy¶lenie nowego pytania.
u¶miechasz siê i czekasz; to dziennikarz prowadzi wywiad.
wychodzisz, bo to oznacza koniec wywiadu.
poprawiasz krawat lub zerkasz do notatek.
10. Dzwoni dziennikarz z pro¶b± o komentarz do sonda¿u bran¿owego. Co robisz?
Zanim siê wypowiesz, prosisz, ¿eby przeczyta³ Ci kluczowe konkluzje sonda¿u.
Mówisz, ¿e przed komentarzem musisz zapoznaæ siê z wynikami sonda¿u.
Odmawiasz wypowiedzi, bo nie znasz tego sonda¿u.
Nie komentujesz sonda¿u, ale mówisz o innych wa¿nych i aktualnych sprawach.
11. Zgoda na publikacjê fotografii rozmówcy w mediach i rozpowszechnianie jego wizerunku:
musi byæ zawsze potwierdzona na pi¶mie.
mo¿e byæ udzielona w dowolnej formie, ale zgoda nigdy nie mo¿e budziæ w±tpliwo¶ci.
musi byæ zawsze potwierdzona u notariusza.
¯adna z powy¿szych odpowiedzi.
12. Dziennikarz nie ma obowi±zku autoryzowania wypowiedzi je¿eli:
omawia wypowied¼ i nie podaje konkretnego cytatu lub wykorzystuje wypowied¼, która ju¿ by³a publikowana w prasie.
autor wypowiedzi nie przyznaje siê do przypisywanych mu s³ów.
zamierza wykorzystaæ bardzo m±dry cytat.
nie mo¿e skontaktowaæ siê z autorem wypowiedzi.
13. Jak nazywa siê newsletter wydawany przez Pressence Public Relations?
Kurier Pressence.
Pressence Monthly.
Pressence Newsletter.
Nie wiem.
14. Wybieraj±c rzecznika prasowego nale¿y braæ pod uwagê:
jego/jej wiedzê o organizacji.
jego/jej umiejêtno¶ci ustnej i pisemnej komunikacji interpersonalnej.
jego/jej temperament.
Wszystkie powy¿sze odpowiedzi.
15. Jak nazywa siê taktyka oferowania w sytuacji kryzysowej niezadowolonym klientom talonów podarunkowych i kart rabatowych?
Lizusostwo.
Instrumentalizacja finansowa.
Ingracjacja.
Pozytywna autoprezentacja.
16. Kiedy w czasie wywiadu dziennikarz prosi o poufne dane finansowe:
t³umaczysz, ¿e firma nigdy nie ujawnia poufnych informacji.
z jawn± niechêci± udzielasz odpowiedzi.
podajesz liczby w du¿ym zaokr±gleniu.
obiecujesz, ¿e podasz te dane po zakoñczeniu wywiadu.
17. Twój g³ówny konkurent jest ostro krytykowany w kryzysie przez media. Dziennikarz prosi o komentarz. Co robisz?
Nie komentujesz sprawy, ale podkre¶lasz sukcesy swej firmy.
Nie komentujesz sprawy, ale odnosisz siê do istotnych problemów Twojej bran¿y.
Wyja¶niasz, ¿e nigdy nie wypowiadasz siê o konkurencji.
Wyja¶niasz, ¿e nigdy nie wypowiadasz siê o konkurencji i wyra¿asz wspó³czucie dla firmy w opa³ach.
18. Wywiady telewizyjne:
wymagaj± krótkich, rzeczowych i jasnych odpowiedzi.
s± znakomit± okazj± do dyskutowania o skomplikowanych problemach.
pozwalaj± popisaæ siê ironicznym poczuciem humoru.
Wszystkie powy¿sze odpowiedzi.
19. Pisemne o¶wiadczenia przedstawiane mediom:
wzmacniaj± kluczowe komunikaty i zmniejszaj± liczbê pomy³ek w reporterskich relacjach.
s± zbêdne kiedy rzecznik prasowy dobrze wykonuje swoj± pracê.
wymagaj± wiele trudu, który i tak nie bêdzie w pe³ni doceniony przez dziennikarzy.
s± nieetyczn± prób± zmuszenia dziennikarzy do pisania prawdy.
20. Plany zarz±dzania kryzysowego podlegaj± systematycznej aktualizacji, a cykl planowania - zgodnie z ustaw± o zarz±dzaniu kryzysowym - nie mo¿e byæ d³u¿szy ni¿:
pó³ roku.
rok.
dwa lata.
trzy lata.