Pressence Public Relations - Ankieta








Wcale nie taki łatwy EsPResso Quiz
1. Najgorsza rzecz jaką możesz powiedzieć reporterowi to:
"Bez komentarza."
"Wykluczone."
"Być może..."
"Mówię to nieoficjalnie."
2. Średni czas wypowiedzi do kamery (tzw. setki) w "Wiadomościach" TVP wynosił we wrześniu:
10,1 sek.
11,4 sek.
12,2 sek.
13,3 sek.
3. Najlepsza długość wywiadu prasowego dla Ciebie to:
20 minut.
1 godzina lub dłużej.
tyle ile potrzebuje dziennikarz.
5 minut i ani sekundy dłużej.
4. Dziennikarze powinni być traktowani:
jak przyjaciele - inaczej nie napiszą o Tobie dobrze.
z kurtuazją i szacunkiem - to przecież też ludzie; niektórzy nawet mili :-)
z wyższością - nie mają pojęcia kim jesteś i co robisz.
jak zło konieczne - lepiej kiedy nie masz z nimi kontaktu.
5. Kiedy nie znasz odpowiedzi na pytanie dziennikarza:
prosisz o zadanie następnego pytania.
ignorujesz pytanie i zmieniasz temat.
udajesz, że nie rozumiesz pytania.
wyjaśniasz dlaczego nie możesz odpowiedzieć.
6. W wywiadzie telewizyjnym Twoje słowa są najdobitniej wzmacniane przez:
ruchy gałek ocznych.
gestykulację.
fryzurę.
mimikę.
7. Najlepszą metodą przygotowania się do trudnego wywiadu jest:
opracowanie odpowiedzi na spodziewane pytania.
opracowanie trzech zwięzłych kluczowych komunikatów, które należy umiejętnie włączać do wszystkich odpowiedzi.
przeprowadzenie symulowanego wywiadu, w którym kolega lub koleżanka odegra rolę agresywnego reportera.
Wszystkie powyższe odpowiedzi.
8. Kiedy reporter wykazuje się brakiem wiedzy i zadaje napastliwe pytania:
szybko kończysz rozmowę.
zasypujesz reportera faktami i statystykami.
odpowiadasz na każde istotne pytanie, aby obalić niesłuszne oskarżenia.
przekazujesz reporterowi teczkę z wszystkim danymi o firmie.
9. W telewizji i radiu kiedy pojawia się dłuższa pauza w rozmowie:
mówisz cokolwiek, aby dać dziennikarzowi czas na wymyślenie nowego pytania.
uśmiechasz się i czekasz; to dziennikarz prowadzi wywiad.
wychodzisz, bo to oznacza koniec wywiadu.
poprawiasz krawat lub zerkasz do notatek.
10. Dzwoni dziennikarz z prośbą o komentarz do sondażu branżowego. Co robisz?
Zanim się wypowiesz, prosisz, żeby przeczytał Ci kluczowe konkluzje sondażu.
Mówisz, że przed komentarzem musisz zapoznać się z wynikami sondażu.
Odmawiasz wypowiedzi, bo nie znasz tego sondażu.
Nie komentujesz sondażu, ale mówisz o innych ważnych i aktualnych sprawach.
11. Zgoda na publikację fotografii rozmówcy w mediach i rozpowszechnianie jego wizerunku:
musi być zawsze potwierdzona na piśmie.
może być udzielona w dowolnej formie, ale zgoda nigdy nie może budzić wątpliwości.
musi być zawsze potwierdzona u notariusza.
Żadna z powyższych odpowiedzi.
12. Dziennikarz nie ma obowiązku autoryzowania wypowiedzi jeżeli:
omawia wypowiedź i nie podaje konkretnego cytatu lub wykorzystuje wypowiedź, która już była publikowana w prasie.
autor wypowiedzi nie przyznaje się do przypisywanych mu słów.
zamierza wykorzystać bardzo mądry cytat.
nie może skontaktować się z autorem wypowiedzi.
13. Jak nazywa się newsletter wydawany przez Pressence Public Relations?
Kurier Pressence.
Pressence Monthly.
Pressence Newsletter.
Nie wiem.
14. Wybierając rzecznika prasowego należy brać pod uwagę:
jego/jej wiedzę o organizacji.
jego/jej umiejętności ustnej i pisemnej komunikacji interpersonalnej.
jego/jej temperament.
Wszystkie powyższe odpowiedzi.
15. Jak nazywa się taktyka oferowania w sytuacji kryzysowej niezadowolonym klientom talonów podarunkowych i kart rabatowych?
Lizusostwo.
Instrumentalizacja finansowa.
Ingracjacja.
Pozytywna autoprezentacja.
16. Kiedy w czasie wywiadu dziennikarz prosi o poufne dane finansowe:
tłumaczysz, że firma nigdy nie ujawnia poufnych informacji.
z jawną niechęcią udzielasz odpowiedzi.
podajesz liczby w dużym zaokrągleniu.
obiecujesz, że podasz te dane po zakończeniu wywiadu.
17. Twój główny konkurent jest ostro krytykowany w kryzysie przez media. Dziennikarz prosi o komentarz. Co robisz?
Nie komentujesz sprawy, ale podkreślasz sukcesy swej firmy.
Nie komentujesz sprawy, ale odnosisz się do istotnych problemów Twojej branży.
Wyjaśniasz, że nigdy nie wypowiadasz się o konkurencji.
Wyjaśniasz, że nigdy nie wypowiadasz się o konkurencji i wyrażasz współczucie dla firmy w opałach.
18. Wywiady telewizyjne:
wymagają krótkich, rzeczowych i jasnych odpowiedzi.
są znakomitą okazją do dyskutowania o skomplikowanych problemach.
pozwalają popisać się ironicznym poczuciem humoru.
Wszystkie powyższe odpowiedzi.
19. Pisemne oświadczenia przedstawiane mediom:
wzmacniają kluczowe komunikaty i zmniejszają liczbę pomyłek w reporterskich relacjach.
są zbędne kiedy rzecznik prasowy dobrze wykonuje swoją pracę.
wymagają wiele trudu, który i tak nie będzie w pełni doceniony przez dziennikarzy.
są nieetyczną próbą zmuszenia dziennikarzy do pisania prawdy.
20. Plany zarządzania kryzysowego podlegają systematycznej aktualizacji, a cykl planowania - zgodnie z ustawą o zarządzaniu kryzysowym - nie może być dłuższy niż:
pół roku.
rok.
dwa lata.
trzy lata.